توسلی گفت: فقط ۲۹ هزار تن ارز ترجیحی برای واردات دانه سویا به شرکت صنعتی بهپاک اختصاص یافته است.

 

ابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،امیر حمزه توسلی مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک در نشست رفع موانع تولید با حضور وزیر اقتصاد با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید کشور را با رقمی در حدود بالغ بر ۵۰۰ هزار تن ظرفیت سالانه را دارا است که بیش از ۱۳ درصد ظرفیت روغن کشی کل کشور را شامل می‌شود، گفت: فقط ۲۹ هزار تن ارز ترجیحی برای واردات دانه سویا به این شرکت اختصاص یافته که این رقم معادل تقریبی ۶/۱ درصد از کل واردات دانه‌های روغنی در امسال است.

او افزود: مصوبه ارزی به مبلغ ۵۰ میلیون یورو از بانک خاورمیانه با قابلیت افزایش تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، جهت واردات دانه‌های روغنی به صورت اعتباری دریافت شده است.

توسلی گفت: از سوی دیگر مشکلات و موانع عدم اقتصادی بودن خرید دانه‌های روغنی داخلی به عنوان جایگزین واردات با توجه به محدودیت‌های اعمالی از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در نرخ فروش استحصالات است که در آینده‌ای نه چندان دور این شرکت را با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد که به چرخه تولید این کشور لطمه خواهد زد و موجب افزایش نرخ بیکاری نیز می‌گردد.

او افزود: این شرکت تولیدی به عنوان نماد جامعه کارگری از آغاز حیات خود تا به امروز همواره در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور و آرمان‌های انقلاب، در سنگر تولید، پیرو منویات حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری گام بر می‌دارد و متعهد به حفظ و صیانت از ارزش ها‌ی انقلاب است.

توسلی گفت: امید است با عنایات بیش از پیش دولتمردان به حوزه تولید کشور، شاهد رشد روز افزون صنایع تولیدی به ویژه صنعت روغن کشی و تصفیه روغن در راستای کاهش وابستگی کشور در این زمینه باشیم.

او با اشاره به نهایی کردن فاز مطالعاتی جهت ساخت کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت روزانه ۷۲۰ تن، افزود: طرح مطالعاتی جهت ساخت کارخانه تصفیه روغن با ظرفیت روزانه ۳۵۰ تن به جهت تکمیل زنجیره تامین آغاز شده که در مقایسه با سایر رقبا و به منظور ایجاد ارزش افزوده، سود آوری و اشتغال زایی پایدار برای ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک از ساخت انبار کنجاله با ظرفیت ۴ هزار تن تا پایان سال ۱۳۹۹ در راستای ذخیره سازی مواد اولیه کارخانه خوراک دام و طیور خبر داد و گفت: ۵ درصد سهم بازار پروتئین انسانی از ۷۱ درصد به ۷۶ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

او به اجرای فاز دوم سالن مجهز ورزشی جهت افزایش سطح رفاه و سلامت پرسنل شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: طرح مطالعاتی جهت بررسی اقتصادی طرح کشت دانه‌های روغنی به جهت تامین مواد اولیه داخلی در راستای سیاست‌های حاکم بر کشور به منظور کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه در سال جاری از جمله اقدامات انجام شده بود.

شرکت ۵۰ ساله بهپاک نباید مورد بی توجهی قرار گیرد

دژپسند وزیر اقتصاد نیز در نشست رفع موانع تولید شرکت صنعتی بهپاک که در محل این کارخانه در شهرستان بهشهر برگزار شد، با اشاره به قدمت چند ساله شرکت صنعتی بهپاک و خوشنامی نام تجاری در بین صنایع مشابه، گفت: شرکت صنعتی بهپاک بیش از ۵۰ سال قدمت و سابقه فعالیت دارد بنابراین به هیچ وجه نباید نسبت به آن بی توجه باشیم.

او با تاکید بر اینکه به تقویت و ماندگاری این برند باید کمک کرد، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که در این نشست به امضا رسید می‌تواند برای ۲۰۰ نفر از افراد بومی منطقه به طور مستقیم اشتغالزایی داشته باشد که گام بسیار بزرگی است و تولید درون زا را توسعه می‌دهد که در نوع خود قابل توجه است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: چنین طرح‌هایی بر اقتصاد شهرستان و رونق تولید منطقه کمک خواهد کرد، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه مدیران عامل صندوق بازنشستگی بانکها، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شرکت توسعه صنایع بهشهر و مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک از بخش‌های مختلف خط تولید این کارخانه در شهرستان بهشهر بازدیدک رد و در نشست رفع موانع تولید این شرکت حضور یافت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار