مهدی عبوری گفت: تلاش می‌شود ۶۱۴ طرح در بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی سطح کشور تا پایان دولت دوازدهم تحویل مردم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، صبح امروز در بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری منطقه کاشان و آران و بیدگل  گفت: در حال حاضر تمام تلاش ما اینست ۶۱۴ پروژه جاری را پس از تخصیص اعتبارات تا پایان دولت دوازدهم تحویل مردم دهیم.

او، شناسایی نزدیک به ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی را در سطح کشور یادآور شد و گفت: در حال حاضر برنامه‌های خوبی به صورت خود مالکی برای به سامان رسیدن این بافت‌ها و نوسازی خانه‌ها در محوطه‌های بافت فرسوده از جمله پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات تبصره‌ای به  مردم عزیز قرار دادیم.

به گفته او، این تسهیلات پس از معرفی اداره راه و شهرسازی به بانک مسکن قابلیت دریافت دارد.

نوسازی و بهسازی سالانه ۲۷۰ محله در بافت‌های فرسوده کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با تاکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه ششم سالانه بهسازی و نوسازی ۲۷۰ محله در بافت‌های هدف تکلیف شده است افزود: در حال حاضر از ۱۰۵۰ محله سکونتگاه غیررسمی حدود ۳۷۰ محله را در دست اقدام داریم.

عبوری تصریح کرد:در شهر‌های مثل کاشان با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد، ۴۰ میلیون تومان ودیعه چهار درصد و تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.
 

صدور رایگان ۱۰۰ درصدی پروانه در بافت‌های فرسوده


 او، همچنین صدور رایگان  ۱۰۰ درصدی پروانه بر اساس ماده ۱۶ قانون ساماندهی املاک را تاکید کرد و گفت: ۵۰ درصد هزینه پروانه به عهده دولت قرار گرفته و با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور ۵۰ درصد بقیه را نیز شهرداری‌ها تقبل کرده اند که ۱۰۰ درصد هزینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به این صورت رایگان می‌شود.

به گفته او، برای کاشان نیز امروز یا برگزاری جلسه‌ای در اتاق بازرگانی با شهرداران کاشان، آران و بیدگل و نطنز و مرور مطالب ستاد بازآفرینی این شهرستان‌ها سهم دولت به این مصوبات اضافه خواهد شد تا  برای توسعه خدمات رسانی به این بافت‌های هدف تصمیمات خوبی گرفته شود.

مساعدت ستاد بازآفرینی شهری بهرای تکمیل پروژه‌های بافت فرسوده کاشان  

 عبوری، در پایان اظهار داشت: پروژه‌های در دست اقدام محلات هدف کاشان که بازدید کردند شامل ساخت مدرسه، کلانتری، فضای ورزشی و ساخت یک پردیس خوب شهرداری کاشان در محله شهید مفتح است که برای تکمیل آن کمک خواهیم کرد.

 مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس برای بازدید پروژه‌های اقدام مشترک وزارت راه و شهرسازی در شرکت بازآفرینی شهری ایران در محلات هدف و اولویت سکونتگاه غیررسمی کاشان به این شهرستان سفر کردند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.