سناتور ایالت ورمونت آمریکا به بیان شماری از مشکلات داخلی این کشور نشات گرفته از ریاست‌جمهوری ۴ ساله دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور ایالت ورمونت آمریکا نابرابری اقتصادی عمیق و اقتصاد ناکارامد را میراث دونالد ترامپ برای رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیف کرد.

سناتور برنی سندرز در پیامی در حساب توئیتری خود دستاورد‌های ریاست جمهوری ۴ ساله ترامپ در آمریکا را اینگونه تشریح کرد: «جو بایدن این‌ها را از ترامپ به ارث خواهد برد: بدترین اقتصاد از زمان رکود بزرگ، بدترین بحران بهداشت عمومی در ۱۰۰ سال گذشته نابرابری گسترده ثروت، تهدید موجودیتی ناشی از تغییرات اقلیمی، نظام نژادپرستانه مهاجرت. سناتور ایالت ورمونت چنین بحران بی سابقه‌ای را مستلزم اقدامات بی سابقه برای رفع دانست.»

سناتور دموکرات در پیام دیگری از به پایان رسیدن دوره ترامپ اینگونه ابراز خرسندی کرد: امروز آخرین روز بدترین و خطرناک‌ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است. ترامپ چهار سال کوشید تا مردم ما را از هم جدا کند. اکنون وظیفه ما جمع کردن مردم پیرامون دستورکاری است که برای همه و نه فقط برای تعداد معدودی مؤثر واقع شود.

 وی پیش از این نیز رویکرد اقتصادی ترامپ و بی توجهی به قشر کم درآمد  را هدف قرار داد و گفت : ترامپ دیروز رسیدن شاخص بورس داو جونز را به ۳۰ هزار واحد به حساب عملکرد خود گذاشت، اما ۲۶۰ هزار آمریکایی را که براثر ابتلا به کووید جانشان را از دست داده‌اند، ۴۰ میلیون نفری که با از دست دادن کارشان روبه‌رو هستند یا ۲۶ میلیون نفری را که در روز شکرگزاری غذای کافی سر سفره‌شان ندارند، به عملکرد خود نسبت نمی‌دهد. نه آقای رئیس‌جمهور، اقتصاد فقط بازار سهام نیست.

ریاست جمهوری ترامپ در حالی امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن به پایان می‌رسد، که وی نتوانست در رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تائید مردم آمریکا برای ماندن خود در کاخ سفید را بگیرد و برغم تمامی اقدامات بعضا خارج از چارچوب قانونی فردا باید با کرسی ریاست جمهوری آمریکا خداحافظی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار