فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری بیش از ۸۶۰۰ سارق و کشف ۸۲ درصد سرقت‌ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : علی رغم همه تلاش‌ها و همکاری‌های صورت گرفته از سوی دیگر دستگاه ها، شاهد رشد ۹ درصدی سرقت‌ها در استان طی ۱۰ ماه اول سپری شده از سال بوده ایم.

او با بیان اینکه مجموعه انتظامی استان یکی از اولویت‌های خود را مقابله با پدیده سرقت و پیشگیری از وقوع آن قرار داده، گفت : در همین راستا پلیس پیشگیری کرمانشاه به صورت ماهانه ۱۰ طرح پیشگیرانه را اجرا می‌کند که نتیجه آن دستگیری حدود ۷۸۰۰ سارق بوده است.

جاویدان به اقدام پلیس آگاهی استان در راستای مبارزه با پدیده سرقت اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه اول سپری شده از سال ۴۰ طرح عملیاتی توسط کاراگاهان و ماموران آگاهی استان انجام شده که نتیجه آن کشف حدود دو هزار فقره سرقت، انهدام ۶۷ باند و دستگیری حدود ۸۰۰ سارق بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: پلیس امنیت عمومی تاکنون ۶۳ طرح کنترلی مانند ساماندهی صنوف، سمساری ها، اوراقچی‌ها و ضایعاتی‌ها را به مرحله اجرا درآورده و ۱۸۳ مورد از اخبار شناسایی سارقان را به رده‌های مربوطه ارجاع داده است.

او با اشاره به اینکه بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان صورت می‌گیرد، افزود: در این راستا تاکنون ۸۸۱ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده اند.

جاویدان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای پیشگیری از سرقت اقدام به توقیف و اعمال قانون بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو فاقد پلاک، پلاک مخدوش، پلاک جعلی و توقیف و اعمال قانون ۸۲۱ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک کرده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث آگاه سازی معاونت اجتماعی پلیس استان اقدام به درج ۱۴۰ مورد هشدار‌های پلیسی در مطبوعات و برگزاری ۱۸۱ جلسه در راستای پیشگیری از سرقت با جوامع هدف کرده است.

او با تاکید بر اینکه پلیس به عنوان خدمتگزار مردم مبارزه با پدیده سرقت و پیشگیری از وقوع آن و دستگیری سارقان را جزو وظایف خود می‌داند، گفت: از آنجایی که امنیت یک مقوله جمعی است از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم بیش از پیش با ماموران انتظامی همکاری کنند و خود نیز تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع سرقت را بیندیشند.

جاویدان خواستار افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد و نگهداری معتادان شد و گفت: با توجه به اینکه عمده سرقت‌های رخ داده جزو سرقت‌های خُرد است و معتادان نقش زیادی در این بخش دارند، افزایش ظرفیت نگهداری کمپ‌ها به پلیس امکان دستگیری و جمع آوری گسترده‌تر این افراد را می‌دهد و می‌توانیم بهتر از قبل موضوع سرقت را کنترل کنیم.

۳۰ تن کودشیمیایی احتکار شده در شهرستان قصرشیرین کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف حدود ۳۰ تن کودشیمیایی احتکار شده در شهرستان قصرشیرین به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: پس از اطلاع ماموران انتظامی قصرشیرین از وجود یک انبار محل احتکار کالا، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده موفق به کشف انبار محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی و همراهی نمایندگان اداره جهاد کشاورزی قصرشیرین، بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

 جاویدان افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته نزدیک کود شیمیایی قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۶ میلیارد ریال می‌رسید، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضایی شد.

جاویدان مبارزه با پدیده‌های احتکار و قاچاق کالا را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه برشمرد .

دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی و کشف ۱۰ فقره سرقت از وی خبر داد.

علیرضا دلیری افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین راستا ماموران کلانتری ۲۶ آزادگان با افزایش گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حین سرقت شده و پس از مدتی تعقیب و گریز وی را دستگیر کردند.

دلیری گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب ۱۰ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در شهر کرمانشاه اعتراف و سپس برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای الکترونیکی قاچاق در کوزران

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهر کوزران شامل مقدار زیادی کالای الکترونیکی و نوشابه انرژی زا خبر داد.

او گفت: در این راستا یک دستگاه خودروی پراید توقیف و راننده آن دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.