مهندسان چین قطار شناوری را طراحی کرده اند که قادر است ۶۲۰ کیلومتر را در مدت ۱ ساعت طی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با ظهور فناوری‌های جدید، طی کردن مسافت‌های طولانی بین شهر‌ها دیگر یک رویا به شمار نمی‌رود. چین به تازگی از نمونه اولیه قطار تندرویی رونمایی کرده که قادر است مسافت ۶۲۰ کیلومتر را در مدت ۱ ساعت طی نماید.

این قطار فاقد چرخ که توسط دانشمندان دانشگاه جیاتونگ طراحی شده یک قطار شناور مغناطیسی است که با فناوری ابررسانای دمای بالا (HTC) کار می کند. این قطار از آهن ربایی مغناطیسی استفاده می‌کند که با شناور نگه داشتن قطار در امتداد مسیر مغناطیسی و بدون اصطکاک، امکان حرکت سریع آن را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


نمونه اولیه این قطار که ۶۹ فوت طول دارد روز چهارشنبه در چنگدو رونمایی شد. در ویدئویی که منتشر شده است قطار شناور را که به آرامی در امتداد مسیر حرکت می‌کند نشان می‌دهد. خبرگزاری دولتی شینوهوا با انتشار ویدئوی نمونه اولیه این قطار در توئیتی نوشت: «فناوری ابررسانایی که در این قطار به کار رفته امکان حرکت سریع‌تر آن در مقایسه با همتایانش را فراهم می‌کند.»

این قطار نسل جدید بخشی از برنامه چین برای ایجاد ارتباط سریع‌تر بین شهر‌های این کشور است. این قطار با سرعت ۶۲۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده که می‌تواند زمان سفر بین لندن و پاریس را به ۴۷ دقیقه کاهش دهد.

گفتنی است، در حال حاضر محققان در تلاش هستند تا این سرعت را به ۸۰۰ کیلومتر در ساعت برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
این که چیزی نیست ایرانخودرو و سایپا یک قطار تند رو ساخته اند با سرعت ما فوق صوت و نور حرکت می کند از بس سرعتش زیاده روح از جسم جدا میشه سه سوته به پای جسم نمی رسه و روح مجبور میشود به عالم برزخ برود و جسم میمیرد !!! این قطار فوق استاندارد رو فقط ایران تولید می کند فقط قبل سوار شدن به این قطارهای فوق پیشرفته بی زحمت وصیت نامه هاتون رو بنویسید بعد سوار قطار سریع السیر ساخت ایران خودرو و سایپا شوید .
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
توتبریز25 ساله که یادمه دارن مترو درست میکنن .

بنظرم 100 برابر هم هزینه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
اون وقت سایپا و ایران خودرو افتخارشون کلاه گذاشتن سر ملته