بازگشایی دوباره مدارس در حالی زیر سایه کرونا آغاز می شود که بسیاری از والدین برای فرستادن فرزندانشان به مدارس بر سر دو راهی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تجربه تلخ بازگشایی دو هفته‌ای مدارس در مهرماه و زمزمه‌هایی که مبنی بر ابتلای تعدادی از دانش آموزان به ویروس کرونا شنیده شده بود نگرانی‌هایی را برای بازگشایی دوباره مدارس ایجاد کرده است.

والدین همچنان نگران ابتلای فرزندانشان به کرونا هستند به خصوص دبستانی‌ها که ممکن است از پس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنیایند.

حالا با وجود این دغدغه و نگرانی، تصمیم بر بازگشایی دوباره مدارس گرفته شده است ولی این بار سخت گیرانه‌ تر از مهرماه! 


حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

زمانی معاون آموزش ابتدایی خراسان جنوبی در خصوص نگرانی‌های والدین می‌گوید: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و تصمیم گیری در این زمینه به مدیران و شورای مدارس واگذار شده است.

او با اشاره به اینکه حفظ سلامت دانش آموزان و کادر مدرسه در اولویت قرار دارد، افزود: شروع آموزش و کلاس درس می‌تواند در ساعت اولیه روز باشد تا دانش آموزان با فاصله بنشینند و برای تهویه هوا در و پنجره‌ها را باز کنند.


بیشتر بخوانید


زمانی بیان کرد: با وجود اینکه فعالیت معلمان ۲ تا ۳ برابر شده است و در قبال آن حقوق مازاد دریافت نمی‌کنند، اما همچنان به تداوم آموزش‌ها در بستر مجازی و شبکه شاد ادامه خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی خراسان جنوبی ادامه داد: تداوم صرف آموزش‌های مجازی به خصوص برای دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان کارایی چندانی نداشته و آموزش حضوری را نیز می‌طلبد.

او با اشاره به اینکه سرانه بودجه تأمین مواد ضدعفونی کننده به حساب مدارس واریز شده است، تصریح کرد: مدارس با مشکل تأمین مواد ضد عفونی کننده مواجه نخواهند بود و در صورت هر گونه کمبود ، مواد مورد نیاز تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار