به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت کشور با تشریح اینکه وزارت کشور به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک در حرکت است؛ گفت: مطابق برنامه ششم توسعه و تاکید وزیر محترم کشور، خدمات وزارت کشور در سطح صف و ستاد در مسیر الکترونیکی شدن است.
وی گفت: وزارت کشور به عنوان وزارتخانه حاکمیتی راهبری اصلی و مستقیم را در اجرای بستههای کلان سیاسی مجموعه دولت برعهده دارد و طبیعی است که اجرای درست سیاستها و پاسخگویی سریع و به موقع به شهروندان نیازمند تقویت زیرساختهای الکترونیکی است.
معاون وزیر کشور در این خصوص یادآور شد: امروز ۵۴ فرایند خدمات در وزارت کشور شناسایی شده که این فرایندهای ارائه خدمات کاملا الکترونیکی و غیر حضوری به شهروندان کشور را خواهند داد.
ناصریان تصریح کرد: با الکترونیکی شدن ۵۴ فرایند خدمات وزارت کشور، پیش بینی مان بر این است که در حال حاضر خدمات حدود ۸۰ درصد فعالیتهای وزارت کشور به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه شود.
ناصریان اضافه کرد: هم اکنون وزارت کشوردر حوزههای مهمی نظیر صدور مجوز سمن ها، صدور مجوز راهپیمایی، تایید حکم شهرداران، رسیدگی به موارد تخلف از قانون شهرداریها خدمات الکترونیک ارائه میدهد.
معاون وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: تلاش مجموعه وزارت کشور بر این است که با تقویت زیرساختهای الکترونیکی؛ امکان ارائه خدمات راحتتر و سهلتر را به مردم فراهم سازد.
ناصریان در ادامه صحبت هایش به تلاشهای صورت گرفته از گذشته تاکنون جهت الکترونیکی نمودن خدمات در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که فرایند الکترونیکی شدن خدمات از سالهای قبل در مجموعه وزارت کشور آغاز شده است.
وی به برگزاری انتخابات در چند دوره گذشته اشاره کرد و گفت: در این انتخابات از ۲۵ مرحله فرایند انتخابات از ثبت نام تا شمارش آرا، ۲۴ مرحله آن کاملا الکترونیکی انجام شد.
مسئله تجمیع سامانههای ارزیابی از دیگر موضوعات مورد اشاره ناصریان در نشست امروز بود و گفت: با هدف تقویت سیستم ارزیابی، نیازمند داشتن سامانه ارزیابی جامع و کامل هستیم و بایستی با یکپارچه سازی سامانهها از انجام کارهای موازی جلوگیری کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور نشان کرد: هدف و برنامه نهایی، الکترونیکی شدن تمام خدمات و فعالیتها در وزارت کشور است تا از این طریق هم در مدیریت منابع صرفه جویی شود و هم نظام پاسخگویی و خدمات رسانی در کشور با توجه به جایگاه حاکمیتی وزارت کشور تقویت شود.
انتهای پیام/