معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت:فرهنگسرای شهروندی فردوسی و خانه فرهنگ شهروندی خواجه اتابک شهرداری کرمان راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد جهانشاهی، معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در سومین جلسه کمیته عالی نظارت بر راه‌اندازی مراکز فرهنگی مشارکتی شهرداری کرمان با بیان اینکه شهر کرمان به حدود ۳۰ خانه فرهنگ مشارکتی نیاز دارد، گفت: به این دلیل که نمی‌توانیم برای اداره مراکز فرهنگی جدید، نیرو استخدام کنیم، راه‌اندازی این مراکز برای شهرداری سخت و هزینه‌بر بود.

او افزود: به همین دلیل شورای اسلامی شهر کرمان امسال راه‌اندازی مراکز مشارکتی شهرداری را تصویب کرد و در این مسیر کمیته عالی نظارت بر راه‌اندازی مراکز فرهنگی مشارکتی شهرداری کرمان تشکیل شد تا راه برای راه اندازی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در فضا‌های مشارکتی، اصولی و هموار شود.

معاون شهردار کرمان افزود: یکی از این فضاها، مدرسه قدیمی شهرداری کرمان واقع در خیابان شهدا بود که مصوب شد در آن فرهنگسرای شهروندی فردوسی برای استفاده تمام گروه‌های سنی راه‌اندازی و برای اداره به اندیشه‌سرای فردوسی کرمان متشکل از پیشکسوتان فرهنگی کرمان واگذار شود.

جهانشاهی بیان کرد: همچنین تصویب شد که بنای فرهنگی‌تاریخی خواجه اتابک که ثبت ملی است، برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و میراثیِ محله‌محور، به مؤسسه میراث فرهنگی کتیبه صلح واگذار شود.

او با اشاره به اینکه هر دو مکان در بافت تاریخی شهر کرمان واقع شده‌اند، گفت: با راه‌اندازی این دو مکان تا پایان سال، هم به سرانه فضا‌های فرهنگی ما افزوده می‌شود و به دو برابر می‌رسد و هم توزیع فضا‌های فرهنگی در شهر بهتر شده و به شاخص‌های استاندارد نزدیک‌تر می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه بنای خواجه اتابک به بهبود زندگی مردم محله کمک می کند و هم مردم برای نگهداری بهتر خواجه اتابک، با شهرداری همکاری می کنند، گفت: فرهنگسرای فردوسی نیز، به‌عنوان یک مرکز پژوهشی آموزشی در زمینه مفاخر، با تعریف رویداد‌ها و برگزاری کنگره و بزرگداشت در خصوص مفاخر، فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار