رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز طرح پلاک کوبی دام‌ها برای پیشگیری از قاچاق دام در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال, رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به منظور مشارکت دامداران در پلاک‌کوبی و هویت‌دار کردن دام‌ها، اقدام‌های تنبیهی و تشویقی نیز پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه طرح پلاک‌کوبی دام‌ها به عنوان یک راهکار مهم و اساسی برای پیشگیری از قاچاق آغاز شده است، افزود: اگرچه این طرح با توجه به ایجاد محدودیت و هزینه مورد استقبال دامداران استان قرار نگرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تصویب این طرح در هیات دولت و ضرورت اجرای آن افزود: به منظور مشارکت دامداران در پلاک‌کوبی و هویت دار کردن دام‌ها، اقدام‌های تنبیهی و تشویقی در همدان پیش‌بینی شده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه اجرای این مولفه‌های تنبیهی مستلزم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های متولی و مسئول در این حوزه است، یادآور شد: ابزار‌های تشویقی نیز تخصیص نهاده به دامدارانی که اقدام به پلاک‌کوبی دام‌های خود کنند نیز پیش‌بینی شده است.

او با تاکید بر اینکه در استان همدان یک میلیون و ۷۲۹هزار رأس دام سبک و سنگین داریم که برای یک میلیون و ۳۳هزار رأس معادل ۶۱ درصد دام‌های استان پلاک تهیه شده است، متذکر شد: از این تعداد ۷۳۳هزار رأس دام نیز پلاک‌کوبی شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدانبا اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات ۴۶درصد دام‌های پلاک‌کوبی شده استان در سامانه ثبت شده است تصریح کرد: جلوگیری از خروج دام، موجب تثبیت قیمت گوشت قرمز در استان می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.