مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان:

زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست

صفاری نیا گفت: هنوز زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست بنابراین مراکز مشاوره باید برنامه‌های آتی مداخله در بحران خود را تا تیرماه اجرایی کنند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید صفاری نیا، سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان در نشست مجازی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها با ابراز امیدواری به ابلاغ نهایی سند ملی مشاوره و سلامت در سال جاری اظهار کرد: با ابلاغ این سند به حمایت فعالیت‌های مراکز مشاوره افزوده خواهد شد.

او افزود: با شیوع کرونا در کشور مراکز مشاوره از جمله بخش‌هایی در دانشگاه‌ها بودند که حتی در ایام تعطیل هم فعالیت داشتند و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه می‌دادند.

سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه هنوز زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست، گفت: مراکز مشاوره باید برنامه‌های آتی مداخله در بحران خود را با لحاظ کردن شرایط حاضر تا تیرماه آینده، تدوین و اجرا کنند.

استاد رشته روانشناسی اجتماعی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: بیماری کرونا علاوه بر پیامد‌های اجتماعی اقتصادی، پیامد‌های روان شناختی نیز دارد. قطعا حل مشکلاتی نظیر اضطراب و افسردگی نیازمند مداخلات روان شناسی است.

او با اشاره به آمار کشوری فوت ۵۷ هزار نفر بر اثر کرونا گفت: برخی از دانشجویان در این دوران بحرانی کرونا، عزیزان خود را از دست دادند بنابراین باید در زمینه سوگ به دانشگاهیان خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه دهیم.

ابتلای ۵ درصد از دانشجویان به کرونا

صفاری نیا افزود: با بررسی یک جامعه آماری ۲۳۰ هزار نفری از دانشجویان مشخص شد، تاکنون ۵ درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شده اند. اغلب این دانشجویان در منازل بستری و تحت درمان بودند و حدود ۱۴۶ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان محور فعالیت‌های مراکز مشاوره را شامل مداخلات بالینی در حوزه کاهش اضطراب و افسردگی، افزایش سواد سلامت در بین دانشجویان و تعامل با معاونت‌های دانشگاه‌ها برای حل مشکلات دانشجویان اعلام کرد.

او تاکید کرد: علاوه بر جلب حمایت‌های معاونت‌های داخل دانشگاه باید روسای مراکز تلاش کنند از دستگاه‌های اجرایی استان مانند استانداری، بهزیستی، آموزش و پرورش و ... کمک‌های مالی و پشتیبانی جلب کنند تا برنامه‌های خودرا با بهترین کیفت اجرا کنند.

صفاری نیا در پایان از روسای مراکز مشاوره خواست در برگزاری کارگاه‌های آموزشی از توانمندی اعضای هیات علمی و محققان منطقه خود استفاده کنند و از روش‌های نوین ارتباط مجازی بهره ببرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجویان ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار