استاندار زنجان گفت: دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۵۰ مدرسه به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه از مجموع یک‌هزار و ۶۷۵ مدرسه فعال در استان زنجان ۵۶۳ مدرسه در مناطق شهری واقع شده اند، گفت: این تعداد مدرسه شهری به اینترنت متصل هستند و مشکلی در برقراری شبکه‌های مجازی ندارند.

او افزود: یک‌هزار و ۱۱۲ مدرسه استان زنجان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت هستند که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد و پس از بررسی از سوی وزیر مربوطه مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد شود.

حقیقی ادامه داد: بر این مبنا با راه اندازی این تعداد سایت ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند و طبق برنامه ریزی‌ها این کار در سه مرحله پیش بینی شده که مرحله آخر پایان اسفندماه امسال است.

او گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته به میزان زیادی همه سایت‌ها در مناطق تعیین شده راه اندازی و بیش از پیش بینی‌ها محقق شده است.

استاندار زنجان به لزوم تقویت بنیه علمی دانش آموزان زنجانی اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم در شورای آموزش و پرورش استان مد نظر قرار بگیرد و علاوه بر آن مشارکت مردمی نیز مورد توجه باشد.

او افزود: در قانون، اخذ عوارض سه درصدی از شهرداری‌ها برای آموزش و پرورش اعلام شده است که تلاش شد این رقم در استان زنجان به پنج درصد برسد و امسال چهار برابر نسبت به سال ۹۷ آموزش و پرورش وصولی داشته است.

حقیقی با بیان اینکه طبق سند تحول آموزش و پرورش برنامه راهبرد سه ساله آموزش و پرورش طراحی و برش استانی آن تهیه شده است، افزود: این موضوع یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش زنجان به شمار می‌رود.

استاندار زنجان با اشاره به موفقیت‌های کسب شده استانی در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش گفت: همکاری‌های بین بخشی، وحدت رویه و از طرفی همراهی رسانه‌های گروهی نیز در بروز چنین موفقیت‌های مهم اثرگذار بوده است.

او با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد شورای آموزش و پرورش استان ها، زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشور شد، افزود: حفظ این جایگاه بسیار مهم است و در این راستا باید تلاش‌های لازم را انجام داد.

استاندار زنجان در ادامه به همه گیری کرونا و فعالیت بی شائبه معلمان در تولید محتوا و ارائه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی را یادآور شد و گفت: از زمان شیوع این ویروس تاکنون آموزش هرگز متوقف نشده و در این راستا معلمان جهادگرانه آموزش لازم را به گروه‌های هدف ارائه و حتی بسته‌های آموزشی را نیز تهیه کرده اند.

حقیقی ادامه داد: نبود ارتباط و تعامل بین صنعت و پژوهش، به عدم ارائه پژوهش‌های کاربردی و ثروت آفرینی منجر شده و در واقع باید گفت در این حوزه آن گونه که باید و شاید سرمایه گذاری انجام نگرفته است.

او با اشاره به شناسایی معلمان زحمتکش در روز‌های کرونایی افزود: در این راستا روسای آموزش و پرورش و فرمانداران نسبت به شناسایی این گروه اقدام کنند تا به پاس اقدامات انجام گرفته تجلیل و قدردانی شوند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.