آیین رونمایی از علامت جمعی احسان به عنوان اولین علامت جمعی فرش صبح امروز با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی از علامت جمعی احسان به عنوان اولین علامت جمعی فرش توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه صبح امروز با حضور مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونان کمیته امداد برگزار شد.
در ابتدای مراسم حجت عبدالمالکی معاون اشتغال کمیته امداد اظهار کرد: برای توسعه اشتغال در کشور چند راهبرد را در مجموعه کمیته امداد پیش گرفتیم؛ استفاده از ظرفیت همه کسب و کار‌های کشور، دستگاه‌های اجرایی، شبکه بانکی بوده، به این خاطر که هرگز منابع سازمانی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

معاون اشتغال کمیته امداد افزود: ما توانستیم یک سوم اشتغال را در کشور ایجاد کنیم و یکی از راهبرد‌های دیگر ما تلاش برای بهبود فضای اشتغال بوده که این نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.

در ادامه ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: اهمیت مالکیت معنوی و نقش آن بر کسی پوشیده نیست، مالکیت صنعتی به عنوان موتور محرکه اقتصادی کشور به شمار می‌رود، در بعد بین المللی کشور ما به کنواسیون‌های بین المللی در زمینه مالکیت معنوی و صنعتی پیوسته است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اقدامات موثری در جهت زیرساخت‌های الکترونیکی برای مالکیت معنوی انجام شده است، یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای کمک به تولیدات داخلی و مشاغل خانگی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نزدیک به ۲ سال توانمندسازی مالکیت معنوی را در دستور کار خود قرار داده است.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: یکی از تکالیف دینی مبتنی بر آموزه‌های دینی رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه است، حالا این شجره طیبه به منظور مسئولیت ارزشمند بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و اقدامات بزرگی را در رسیدگی موضوع توانمندسازی اقشار محروم عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ارتقای حقوق مالکیت معنوی مورد توجه اندیشمندان و کارشناسان قرار گرفته است، تصریح کرد: پروژه توانمندسازی مالکیت معنوی از طریق ثبت علامت‌های تجاری به یکی از برنامه‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تبدیل شده است، در این رابطه کمیته امداد در ایجاد اشتغال در کشور و پایداری سازی مشاغل در کشور، برنامه‌های جدی انجام داده است.

بختیاری یادآور شد: (فرش) هنر و صنعتی بوده که یک مزیت مطلق جهان برای کشور ایران به شمار می‌رود، به همین خاطر با بازار بزرگی مواجه است، برنامه قطعی ما در کمیته امداد توسعه این صنعت و ایجاد چندین هزار فرصت شغلی در کشور است، این طرح تا ۵ سال تحت حمایت سازمان جهانی حمایت از مالکیت معنوی قرار دارد، فرش امداد سابقه فعالیت چندین ساله دارد، امیدوارم شاهد ارتقای محصولات داخلی باشیم این اقدامات ارزنده منشا برکات برای تمامی مردم به ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار