بانک امانات تجهیزات پزشکی، توزیع دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کپسول‌های اکسیژن هلال‌احمر کرمانشاه به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان، روز سه‌شنبه با حضور استاندار و رییس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در این مراسم اکسیژن را یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های بیماران کووید ۱۹ دانست و گفت: هزینه هر کپسول اکسیژن حدود چهار میلیون تومان و هزینه هر دستگاه اکسیژن‌ساز حدود ۳۰ میلیون تومان است که از امروز به صورت امانت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

فرزین معتمدی، افتتاح این بانک امانات را گامی موثر در پیشگیری از ویروس کرونا در آینده برشمرد و اظهار داشت: این بانک امانات را خود مردم و خیرین کرمانشاهی ایجاد کرده‌اند و باید برای غنی کردن آن از ظرفیت‌های مردمی و خیرین کمک بگیریم.


او  با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا هم گفت: در ابتدا که کشور با بحران ماسک مواجه شد هلال‌احمر ۴۳۰ هزار عدد ماسک رایگان را در سطح استان و همچنین بسته‌های بهداشتی را در حاشیه شهر توزیع کرد که در کنترل بیماری کووید ۱۹ موثر بود.

معتمدی افزود: با راه‌اندازی ۳۵ پایگاه غربالگری در سطح استان برای ۸۷۰ هزار مسافر در ورودی شهر‌ها تب‌سنجی را انجام دادیم که مشخص شد ۲۷۹ هزار مسافر تب‌دار بودند و به مراکز درمانی منتقل شدند.

توزیع ۱۲ هزار ژل بهداشتی، توزیع ۷۸۰۰ بسته بهداشتی بین بیماران خاص، تجهیز نقاهتگاه‌های ارتش و سپاه با چادر و پتو، توزیع پنج مرحله بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد تومان بین نیازمندان و اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی بخشی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان در مقابله با بیماری کرونا بود که معتمدی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.