رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز عملیات احداث سومین تصفیه‌خانه محلی در کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج ببا اشاره به این که هدف مدیریت شهری کرج کاهش معضلات زیست‌محیطی و ساختن شهری پایدار است، گفت: عملیات اجرایی ساخت سومین تصفیه‌خانه محلی باهدف تأمین آب خام، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی با ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه‌روز با روش بیولوژیکی IFAS در محله دولت‌آباد آغازشده است.

او افزود: برنامه‌ها و راهبرد‌های عملیاتی برای سازگاری و صرفه‌جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر کرج محقق شده است و استفاده مجدد از پساب به‌عنوان یک منبع جدید و پایدار از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: برای جبران کمبود آب در توسعه فضای سبز علاوه برساخت تصفیه‌خانه، اصلاح الگوی کاشت نیز موردتوجه و در تمامی طرح های چند سال اخیر از گونه‌هایی که نیاز کمتری به آبیاری و شرایط مقاوم‌تری نسبت به کم‌آبی دارند، استفاده‌شده است.

او با اشاره به این که استفاده از فناوری‌های نوین برای نگهداری و توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین نیاز‌های مدیریت شهری است، افزود: این تصفیه‌خانه هزار مترمکعبی حدود ۱۰ لیتر در ثانیه نیاز فضای سبز را به استفاده از آب شرب کم خواهد کرد.

انتهایپیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.