مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش دانش آموزان برخی از مقاطع تحصیلی از اول بهمن در استان قزوین حضوری خواهد بود، اما اجباری نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی و همچنین کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی از یکم بهمن حضوری خواهد بود، اما حضور ان‌ها در این کلاش‌ها اختیاری است.

وی افزود: در حال حاضر قزوین و تاکستان زرد و باقی شهرستان‌های استان آبی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه در همه مدارس دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد، گفت: حضور در این کلاس‌ها اجباری نیست و با ظرفیت حداکثر ۱۰ دانش آموز برگزار می‌شود.

اصغری ادامه داد: آموزش و پرورش برای تحقق بهتر اهداف آموزشی این کلاس‌ها را دایر می‌کند.

وی تاکید کرد: طبق تحقیق و ارزیابی ها، با در نظر گرفتن ایجاد شرایط آموزش مجازی مطلوب از سوی معلم، دانش آموز و سیستم آموزشی، فقط ۵۰ در صد اهداف آموزشی محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بستر اینترنت در بسیاری از مناطق استان فراهم شده است در ابتدای سال ۲۳ هزار دانش آموز فاقد ابزار مناسب و پوشش مناسب اینترنتی بودند، اما امروز تنها ۶ هزار دانش آموز امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند.

اصغری در ادامه گفت: گزارش رسمی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این مدت نداشته ایم، اما در بین همکاران داشته ایم.

وی به شهریه‌های مدارس غیر انتفاعی اشاره کرد و افزود: هیچ کدام از هزینه‌های این مدارس کاهش نیافته است که شهریه‌های آن‌ها کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: مدارس استعداد‌های درخشان هم بدلیل خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌دهند هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

اصغری گفت: مبنای فعالیت‌های ما سند تحول بنیادین است که در آن بر آموزش مجازی تاکید شده است و در تربیت معلمان آینده هم دانشگاه فرهنگیان بر این موضوع باید اهتمام داشته باشد.

وی افزود: تجهیز مدارس به امکانات مناسب برای آموزش مجازی هم باید در دستور کار قرار گیرد و امسال هزار و ۷۱ مدرسه را به اینترنت رایگان تجهیز کردیم.

طرح رتبه بندی معلمان در حال بررسی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طرح رتبه بندی معلمان کلیاتش در هیئت دولت مصوب و در کمیسیون جزئیات آن در حال بررسی است و در بهمن ماه قبل از نهایی شدن بودجه به مجلس ارائه می‌شود و منبع قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده است.

اصغری افزود: امیدواریم بتوانیم این طرح را در فروردین ماه اعمال کنیم که موجب انگیزه در معلمان می‌شود.

وی ادامه داد: همه کسانی که تا قبل از سال ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند مشمول استخدام می‌شوند و ما در استان هزار و ۷۱ معلم داریم که واجد شرایط هستند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ امسال ۳۹۲ نفر و باقی آنان تا سال آینده جذب خواهند شد.

اصغری به طرح آجر به آجر هم اشاره و بیان کرد: این طرح با هدف توسعه فضا‌های آموزشی و جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی و خیران در زمینه مدرسه سازی در دست اجراست.

وی با قدردانی از مردم برای مشارکت در طرح‌های نوع دوستانه گفت: مشکل ۶ هزار و ۳۸ دانش آموز فاقد تبلت با کمک خیرین استان مرتفع شد و پیش بینی ما این است در قالب طرح هدایت مشکل باقی دانش آموزان که حدود ۶ هزار نفر هستند حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.