درگیر شدن واحد‌های مرغداری خراسان جنوبی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دغدغه‌ای جدی برای خرید تخم مرغ شده که با نظارت‌ها و هماهنگی‌های انجام شده جای نگرانی نیست.

قوسی رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: میزان تولید تخم مرغ استان قبل از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روزانه بالغ بر ۶۳ تن بوده است که دیروز این میزان ۲۲ تن کاهش داشته است.

او با اشاره به این که در حال حاضر تولید روزانه تخم مرغ در استان ۴۰ تن است، افزود: مصرف روزانه تخم مرغ در استان ۲۰ تن است و نیاز مردم را تامین می کند.


بیشتر بخوانید


قوسی بیان کرد: با هماهنگی و نظارت‌های انجام شده کمبود و بحران تخم مرغ در استان نداریم و تخم مرغ مورد نیاز برای عرضه به مراکز عمده تحویل داده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: براساس دستورالعمل تنظیم بازار، نهاده کافی برای مرغ‌های گوشتی و تخم گذار واحد‌های مرغداری استان تامین شده است.

او با اشاره به اینکه تخم مرغ مورد نیاز با مدیریت و نظارت جهاد کشاورزی به مراکز عمده فروشی تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که نیاز تخم مرغ استان تامین شود تخم مرغ مازاد را به استان‌های همجوار صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.