رئیس مجلس گفت: وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با محوریت حل مشکلات معیشت مردم نوشته نشده استبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز گفت: سند بودجه مهم‌ترین سند مالی دولت و سند تعیین کنندۀ زندگی مردم در طول یکسال است. سرچشمۀ مشکلات اقتصادی کشور، از کسری بودجه است و برای حل مشکلات و بازگرداندن ثبات اقتصادی و رفع التهاب بازار باید از اصلاح ساختار بودجه آغاز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود، ذکر چند نکته دربارۀ رویکرد مجلس یازدهم در خصوص اصلاح ساختار بودجه ضروری است. هر چند بنای مجلس از روز اول تلاش برای تعامل با دولت محترم در مسیر رفع ایرادات لایحۀ بودجه بوده است، ولی مسئولان اجرایی باید توجه کنند که با ارائه اطلاعات ناقص نمی‌توان گرهی از مشکلات مردم باز کرد.

وی اضافه کرد: دولت در اظهارات رسانه‌ای تاکید می‌کند که معیشت مردم در اولویت است، ولی متاسفانه در عمل، لایحۀ بودجه با محوریت تقویت معیشت مردم نوشته نشده است. اینجانب پس از اظهارات برخی مسئولان اجرایی، علیرغم میل باطنی برای روشن شدن افکار عمومی در خصوص لایحه بودجه لازم می‌دانم چند نکته عرض کنم.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰، علاوه بر گسترش بی‌انضباطی مالی در کشور، بخشی از عواید، امکانات و منابع کشور را از سر سفرۀ مردم برمی‌دارد و به جیب سودجویان می‌ریزد، ادامه داد: اعتبارات دستگاه‌های اجرایی دولت، رشد بی‌سابقه‌ای داشته چنانکه برخی دستگاه‌ها، بیش از صد درصد رشد داشته اند. پرسش مهم اینجاست چرا وقتی هزینه‌های زندگی مردم چند برابر شده و باید اتفاقا دستگاه‌های دولتی صرفه جویی کنند، اینقدر آسوده ریخت و پاش کردند؟

قالیباف تصریح کرد: وظیفۀ ما در مجلس آن است که اولویت توزیع امکانات را از چاق کردن دلال‌ها به سمت قوی کردن مردم تغییر دهیم؛ ما در این مسیر ثابت قدم هستیم و از جوسازی‌های شبکۀ خطرناک رانت خواران هراسی نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی می‌گویند، چون در میانه جنگ اقتصادی هستیم، این حجم از سختی‌ها و فشار‌ها اجتناب‌ناپذیر است؛ درست است و ما هم قبول داریم، ولی این فشار باید اول بر مسئولان وارد آید و نباید با سوء مدیریت زندگی مردم را سخت‌تر کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود در یک جنگ اقتصادی انتظار داشت مردم درخط مقدم مقابله با دشمن بایستند و سختی بکشند، ولی برخی افراد در ساحل امن و آسایش، روز به روز مرفه‌تر شوند، ادامه داد: ما مسئولان باید از پوستۀ اطرافیان خود خارج شویم. فقط زعفرانیه را نبینیم؛ به غیزانیه هم نگاه کنیم و ببنیم سیاست‌های تبعیض آمیز ما چگونه عده‌ای از مردم را از حق خودشان محروم کرده است؛ بفهمیم که حقوق‌هایی که به نیمۀ ماه هم نمی‌رسد، یعنی چه و متوجه شویم با یارانه زندگی کردن چه مفهومی دارد. این روند توزیع تبعیض‌آلود امکانات باید ابتدا در بودجه تغییر کند و مردم در اولویت مسئولان قرار گیرند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این توزیع تبعیض آمیز بحث نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ است، اضافه کرد: نرخ ارز با دستور مسئولان تعیین نمی‌شود؛ نرخ ارز با عملکرد آن‌ها و مجموعه سیاست‌های پولی و مالی تعیین می‌شود. بگذارید نرخ ارز در فضایی شفاف، قانونمند و طبق سازوکار‌های اقتصادی تعیین شود.

وی تصریح کرد: مردم عزیز دقت داشته باشند که مجلس تا کنون هیچ نرخ ارزی را تکلیف و تحمیل نکرده است. ما باید با تصمیمات اقتصادی خود، نرخ ارز را به ثبات برسانیم. سیاست ارزی مطلوب، واقعی بودن و تک نرخی بودن ارز است، ولی باید همزمان جلوی رانت ارز ۴۲۰۰ هم گرفته شود. نرخ ارز همان است که دولت توانسته در بازار مدیریت کند. ما هیچ کفی برای آن نخواهیم گذاشت و هیچ سقفی هم برای فروش نفت تعیین نمی‌کنیم.

قالیباف ادامه داد: دولت قیمت ارز را هر قدر می‌تواند پایین بیاورد و همچنین هر مقدار که می‌تواند نفت بفروشد. ما در تنظیم بودجه مانع این کار نخواهیم شد ما اجازه نمی‌دهیم منابع کشور، صرف هزینه‌های بیهوده شود. قبلا هم بنده عرض کرده‌ام، نرخ ارز به مدیریت دولت بستگی دارد و این نرخ روی هیچ کاغذی و پشت هیچ تریبونی تعیین نمی‌شود. به هر میزان که دولت تلاش کند، نرخ واقعی ارز پایین بیاید؛ همان نرخ، معیار مجلس خواهد بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در فرآیند اصلاح ساختار بودجه به نفع مردم، ۵ رویکرد اصلی را مد نظر قرار داده است، افزود: رویکرد اول تقویت معیشت مردم از طریق حفظ قدرت خرید آنها، کاهش ریخت و پاش‌ها و جلوگیری از پُرشدن جیب دلال‌ها و رانت خواران است.

وی ادامه داد: رویکرد دوم، تاکید بر محرومیت‌زدایی با محوریت سیاست‌های ضد تبعیض است. مشکل ما کمبود امکانات نیست، مشکل ما توزیع ناعادلانه و تبعیض آمیز امکانات است. از آغاز به کار مجلس یازدهم، تلاش ما بر آن بود تا محرومانی را که از دایره‌ی توجه مسئولان خارج شده بودند به کانون توجهات و تصمیم‌گیری‌ها باز گردانیم. بسیاری از افراد مستضعف، معتقدند اصلا کسی آن‌ها را نمی‌بیند چه برسد به اینکه تصمیمی به نفع آن‌ها و در جهت محرومیت‌زدایی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رویکرد سوم ما در اصلاح ساختار بودجه تاکید بر اشتغال زایی، قوی کردن همزمان کارگران و تولیدکنندگان واقعی و تلاش برای تحقق عملی جهش تولید و تقویت صنایع دانش‌بنیان است. وقتی ما به فعالیت‌های ضد تولید و دلالی پاداش دهیم و به تولیدکننده و کارگر و کارآفرین سخت بگیریم، نتیجه‌ای بهتر از تعطیلی کارخانه‌ها و بی‌کاری کارگران نصیبمان نخواهد شد. توجه ما بر آن است که منابع عمومی در بودجه اعم از یارانه‌های تولید و واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی را پایه‌ای برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی قرار دهیم تا بر اساس آن بتوان به اشتغال پایدار رسید.

وی با بیان اینکه رویکرد چهارم ما تلاش برای رفع دغدغه‌های اصلی زندگی مردم به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت خواهد بود، گفت: امروز ممکن است ابتلا به یک بیماری، خانواری را از طبقه متوسط به فقر مطلق برساند. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جز درد بیماری، درد دیگری را تحمل نکنند. مجلس خود را متعهد می‌داند تا بودجه را تا جای ممکن به نحوی تنظیم کند که آسیب‌پذیری خانوار‌ها در برابر مشکلات با گسترش چتر حمایت بیمه‌ای کاهش یابد.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: رویکرد پنجم ما توجه به مسائل فرهنگی با تاکید بر سبک‌زندگی و اوقات فراغت غنی شده است.

قالیباف تصریح کرد: در پایان، ذکر این نکته نیز لازم است که بازار سرمایه سقوط شدیدی را تجربه کرده است و حتی صندوق پالایشی که شدیدا توسط دولت تبلیغ می‌شد تا ۴۴ درصد زیان را به خریدارانش تحمیل کرده است و صندوق دارا یکم نیز در حالی که ۳۵ درصد کمتر از ارزش واقعی اش معامله می‌شود، حتی هزینه‌ی فرصت پول خریدارانش را هم پوشش نداده است.

وی ادامه داد: این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی‌شود، پشت تریبون‌های رسمی از مردم دعوت کرد، تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آن‌ها را کم ارزش کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نمی‌تواند نسبت به اینگونه ضرر و زیان گسترده مردم در بورس بی تفاوت باشد، بر همین اساس وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی احضار شده‌اند و در صورتی که سوء مدیریت آن‌ها برای نمایندگان مردم احراز شود مجلس با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد کرد و دولت باید هرچه سریعتر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
جالبه تا مجلس اینو گفته دولت میگه بورس نهاد خصوصیه دخالت مجلس نکند!
دخالت نکنه که کسی نباشه جلوی بخور بخور دولت از جیب مردمو بگیره؟
اگه قرار بود دخالت نشه دولت نباید از اول دخالت میکرد و نباید کسری بوجشو از بورس تامین کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
درود بهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من خودرو خریدم بعد یه عمری که اونم اومد پایین.معلوم نیست چه کار میکنن.چرا ثبات نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد را دریابید. هم اکنون حقوق کارکنان این دانشگاه در مقایسه با دولتی ها حدود 1/3 است در حالیکه موظف تدریس دانشگاه آزاد 16 ساعت در هفته و در دولتی 6 تا 8 ساعت است.
مگر دانشگاه آزاد جزیی از این کشور نیست؟ ما چه گناهی کردیم که دانشگاه آزاد خور را فرا تر از قانون می داند و مسئولین آن پر نفوذ هستند و کسی نمی تواند مزاحم آنها شود؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
می دانید متضررین چه کسانی هستند1- فقرا 2- کارمندان
بازاریان که سرمایه گذاری در بازار کردند و نفعش را بردند
Iran (Islamic Republic of)
کاوش
۱۳:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
پول مردم برداشتن و بورس خالی کردن.... دولت تو بالاترین قیمت سهام ها فروخت الانم تا 10 سال دیگه به اون قیمت برنمیگرده چون پول دولت برداشت و رفت اعتماد مردم و از بین برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
قالیباف فقط بلده حقوق نظامی ها رو افزایش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
قالیباف دقیقا انگار خود لاریجانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
الان چند وقت از عمر این مجلس میگذره ولی ما هیچ گشایشی در معیشت نمیبینیم. فقط خوب حرف میزنید و حرف خوب میزنید
پس اون کالابرگ که منابعش هم پیش بینی شد چی شد آخه؟
خسته شدیم بخدا ما یک خونواده سه نفره ایم زیر سقف مردم زندگی میکنیم با یک حقوق اداره کار بخدا قسم همش باید حواسمون باشه که تا آخر ماه کم نیاریم که میاریم سفره ها خیلی وقته کوچیک شدند شماها که حقوق نجومی میگیرید چطوری سرتون را راحت روی بالش میگذارید .... این عدالته ....؟!!! خدا ازتون نگذره که پدرهارو شرمنده زن و‌بچه هاشون کردید...خداازتون نگذره.. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تولیدکنندگان کوچک رو دریابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آیت الله طالقانی: کسی که روی این صندلی‌های راحت نشست نمی‌تواند قانونی بنویسد که به درد روی زمین‌نشستگان بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خدا کنه مجلس بیاد توصحنه و بورس و زنده کنه.
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
قالیباف نشسته رو صندلی و شعار میده فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اقای قالیباف این بود مجلس انقلابی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فریبکاری بس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولت کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آقای قالیباف چرا دروغ میگید مردم شما رو دیگه قبول ندارن هر وقت به فکر مردم می افتید مردمو بدبخت تر میکنید.بسه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مجلس یه اختیارات محدودی داره اصلش دولته که باید به فکر مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خود شما هم بورس رو تبلیغ میکردی چی شد
Canada
محمد
۱۲:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
همه باهمید
ادعای آدم بهتترو در نیار

مال مردمو خوردیدو بردید یه آبم روش خوردید
قالیباف فقط مرد شعاره بالای ۵۰درصد سرمایه مردم آب رفت تا حالا کجا بودی؟
همتون باهم پول مرمو بالا کشیدید
نامردای دزد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چرا موقعی که دلار بالا می رفت برای داروی بیمارای سرطانی احساس مسولیت نمی کرد چرا برای مردمی که ی شب خواباندن صبح اش سرمایه زندگی شو ن نصف ارزششو از دست داد احساس مسولیت نکرد ن شما کاسب و دلال تحریم هستید ارزانی دلار فقط امثال شما رو متضرزر می کنه و مردم عادی که نان شبو ندارند خوش حال می شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
طرح و برنامتون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بورس درست میشه خواهشا شما جلو حقوق های نجومی اقای روحانی بگیر .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
از یک دولت کلاش انتظار بیشتری نیست که با جان و مال مردم بازی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دولت ب باید هر چه سریعتر استیضاح و برکنار شود . چه شعار غلطی است که چون اخر دولت است اجازه بدهیم با همین مسیر غلط ادامه دهد . مردم بیچاره شدند به دادشان برسید قوه قضاییه به کی فزیاد دادخواهی بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
جانا سخن از زبان ما میگویی
فقط تو رو خدا به حرف و شعار ختم نشه
گوش ما پر از این حرفای زیبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
حرف و جمله قشنگ در عمل قشنگتر است آقاي دكتر

مثل رئيسي باش نه روحاني
Iran (Islamic Republic of)
نا
۱۱:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
شما خودتون سر دزدایید...و مردمی که همه چیز را به بورس سپردند.لعنت بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
قوانین بورس به نفع حقوقی ها و افراد دارای سرمایه های کلان است قوانین بورس باید به نفع سرمایه های خورد تغییر کند تا مردم بیش از گذشته در تولید و اقتصاد کشور مشارکت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
با سلام و احترام
- بازار سهام رو نوسانگیرها خراب می کنند راهکار درست شدنش اینه که برای خرید و فروش های کوتاه مدت (مثلا کمتر از سه ماه) بصورت پلکانی مالیات بیشتری وضع بشه. همچنین حقوقی هایی که مرتب در حال نوسانگیری هستند بایستی پاسخگو باشند و بازخواست شوند.
- بازار سهام رو عدم شفافیت و شایعاتی که برای سهم ها ایجاد می کنند خراب می کنه راهکار درست شدنش اینه که همه شرکت ها موظف باشند دارایی، املاک، سود ذخیره شده و ... خود را به روز رسانی و اعمال کنند و در این باره دلبخواهی و سلیقه ای عمل نکنند
- همچنین توقف سهم روی تعییرات 20 درصد و 50 درصد و توقفها و ترمزهای وقت و بی وقت سازمان بورس رو سهمها کمتر بشه.
- همچنین دامنه نوسانات کلیه سهمها به ده درصد افرایش پیدا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام دولتی که کسری بودجه دارد حق ندارد سال اینده حقوق کارمندان وکارکران خودرا افزایش دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
متاسفانه دولت هر کار دلش میخواد میکنه و مجلس هم از هیچکدام از اهرمهای نظارتی که خواسته به حق ملته استفاده نمیکنه تا کی مماشات و در نتیجه بیچارگی ملت
کاش زودتر 1400 میشد
Iran (Islamic Republic of)
میر
۱۰:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
با سلام خواهشا وضعیت بورس را درست کنید اکثر مردم عادی که در بورس سرمایه گذاری کردند همه در ضرر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
توجه اینجا بازار بورس ایرانه با دامنه نوسان 5 درصد یعنی بازار جهانی نیست دوروزه بتونه سود خوبی بده باید رشد هر روز ادامه پیدا کنه تا سود برسونه هر چند از دولت انتظار میره اول رشد بده همه از زیان خارج شن یعنی فعلا هم صعودی بشه اصل سر مایه بدست میاد سود فعلا پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
یارا سخن از زبان ما میگویی،ولی ای کاش فقط شعار نبود و واقعا عمل میکردید.به درستی گناه مردم چیست؟وفاداری و حمایت تمام قد از نظام جمهوری اسلامی ایران؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
برادر کم حرف بزن عمل کن
Iran (Islamic Republic of)
هادی فر
۱۰:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خب شما که نمی توانید نسبت به ضرر مردم بی تفاوت باشید چرا دست به کار نمیشید
Iran (Islamic Republic of)
هادی فر
۱۰:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خب شما که نمی توانید نسبت به ضرر مردم بی تفاوت باشید چرا دست به کار نمیشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مقصر خود مجلسه
Iran (Islamic Republic of)
هادیان
۱۰:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا پیگیری کنید ... سرمایه امون داره صفر میشه... دولت سرمایه مردم رو به فنا داده الانم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
متاسفانه دولت هر کار دلش میخواهد انجام میده و هیچکدام از اهرمهای نظارتی مجلس که خواسته به حق آحاد ملت است به کار گرفته نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواهشا شعار ندید ودر عمل با مقصران برخورد نمایید به نظرم این خواسته تمامی سرمایه گذاران میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
به امید چنین روزی که حرف به عمل تبدیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
صدا و سیما چرا مسوولان اقتصادی رو نمیاره به مردم توضیح بدهند؟ برای دعوت مردم به بورس که هر روز یکی رو میاوردیدو تبلیغ بورس می‌کردید. حتی اخبار روزانه هم با خبر بورسی شروع می‌شد، چی شده که الان دیگه از اون برنامه ها خبری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اختلاف دولت و مجلس باعث ریزش بورسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خدایا یه فرجی بکن
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۹:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آقای قالیباف سلام:
پولیکه این مردم مظلوم با هزار گرفتاری پیداکرده اند با تشویق های عده ای مسئول به بورس وارد کردند و اونجا بود که روز به روز شاهد آب شدن و از دست رفتن سرمایه خود شدند . دوست خود من ؛ بیچاره مادرش عمل داشت و پول کم داشت آورد اینجا که بتونه مادرش رو عمل کنه الان چی ...
حق مردم این نیست
و از همه بدتر بی اعتنایی برخی مسئولین نسبت به این امر هست
بورس جایی هست که خیلی سریع باید اقدامات اشتباه را اصلاح کرد چون هر روزش یعنی نابودی مردم . مگر اینکه بخواهنداینطوری بشه وگرنه برای دولت یعنی جمع کردن بازار خیلی سخته .
مردم داشتند زندگی می کردند تشویق شدند به ورود به بورس و هرکس دوزار پولی که گذاشته بود برای رفع مشکلات در مواقع ضروری یا بدتر با فروش خونه و ماشین و وام وارد این بازار کرد.
سهام عدالتمون حدود 20 تومن ارزشش بود و تبیلغ میشد کسانی که نگهداری کنند به نفعشان میشود .
این بود نفع مردم؟
الان حدود 8 تا 9 هم نمی ارزد
و سودش را عده ای خوردند و قویتر از قبل شدند سود که نه پولهای امثال ماها را بردند برا خودشان.
همین سهام عدالت اگر میشد فروخت اون روز و با پولش الان سهام خرید ببینید چقدر رشدش بود حداقل تعداد سهام مردم 4 برابر میشد .
درد دل بسیار هست
میدونم فایده ای ندارد و کسی به داد نمیرسه ولی برا دلخوشی مینویسم میگم شاید یک هزارم درصد مفید باشه .
التماسن به داد مردم برسید
خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خسته شدیم از بس شعار دادید کمر مردم شکست این از وضع اقتصادی ما و حالا سرمایه هایی که مردم با زحمت بدست اوردن هم راحت به تاراج بردید چقدر سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
شما هم شدین مثل سازمان ملل، فقط بلدین ابراز نگرانی و ناراحتی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط حرف می زنند وکل سرمایه مردم با همین حرف ها نابودشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
درود بر قالیباف انقلابی
انشاالله که با پیگیری حضرت عالی و آقای رییسی ملت از این وضعیت دربیان و سرمایه شون برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
وضعیت امروز دود، همان انتخاب اشتباهی است که بیست و سه میلیون نفر در سال 96 انجام دادند و تا 96 سال دیگر هم این دود خیانت، مملکت را ازار خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دقیقا همونایی که اونموقع روحانی روحانی میکردن الان میگن مجلس چیکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
وزیر اقتصاد باید استیضاح شود - دامنه نوسان مثبت 10 برای سهام های در نظر گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
شعار دادن بسه عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۹:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باز دمه مجلس گرم که به فکر سهامدراست. از این دولت که بخاری در نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۹:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام.آقای قالیباف پس چند وقت پیش که ازشون حمایت کردی!!!!!!!!!!!!!!!چی شد؟ وقتی جیب مردم خالی خالی شد پشت تریبون این حرفها را میزنی؟ این نمایش ها دیگه چیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
فقط حرف نزنید
بررسی کنید چه کسانی از رانت اطلاعاتی و از نوسانات بازار سرمایه صاحب ثروت های چند صد میلیاردی شدند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دلار فقط بالا رفتنش رو بورس تاثیر می گذارد مسخره است کالا ها چند برابر شده کالا کمیاب شده و....اونوقت کارخانه ها به قولا بیچاره اند بورس هم دزدان کارایی شده اند چرا چون قانون نیست چرا قانون نیست اینو دیگه از ای کلید دار روحانی سوال کنید چرا؟
Germany
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
این ریزشهایی پوشالی طلا و دلار هیچ پایه علمی ندارد که به دنبال اون بورس هم ریزش کنه و به دنبال آن ریال بی ارزش و تمام کالاها گران مگر اینکه جز دست غارتگران و دزدان اختلاسگر در کار باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
این مجلس چند درصدی فقط توی همه زمینه ها ورود کرده بدون هیچ نتیجه ای.
اون آقا هم فقط از روی‌کاغذ میخونه، فکر کرده وقتی نطق میکنه مملکت گل و بلبل میشه
آخرین اخبار