بررسی مشکلات ۱۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در کنگاور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مشکلات ۱۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی بازوان توانمند اقتصادی هستند که پویایی و فعالیت آن‌ها باعث رونق تولید می‌شود، گفت : مشکلات واحد‌های تولیدی به کل اقتصاد استان لطمه وارد می‌کند.

او گفت : وظیفه ما مدیران جلوگیری از ایجاد این آسیب‌ها و تلاش برای رفع موانعی است که بر سر راه این واحد‌ها وجود دارد.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: کنگاور متاسفانه باوجود پتانسیل بالایی که در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، دامداری و گردشگری دارد و همسایگی با استان همدان به جایگاه واقعی خود در بخش اقتصادی نرسیده است.

حاتمی افزود: اولویت نخست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه حفظ و نگهداری واحد‌های فعال و راه اندازی واحد‌های راکد و تعطیل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مشاغل کوچک و توسعه اشتغال در روستا‌ها باید مورد توجه جدی مدیران مربوطه قرار گیرد، ادامه داد: ادارات ذی ربط و بانک‌های عامل تلاش خود را در جهت رفع موانع تولید و تسهیل در پرداخت تسهیلات حمایتی به کار گیرند.

زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر در کنگاور فراهم شد

فرماندار کنگاور با تأکید بر اولویت اشتغال و توسعه شهرستان گفت: مدیران برای رفع مشکلات و گره‌گشایی واحد‌های تولیدی باید نگاه توسعه محورانه داشته باشند.

فرزاد الماسی افزود: باید به تثبیت اشتغال توجه ویژه‌ای بشود تا شاهد برون رفت از مشکلات اقتصادی درشهرستان باشیم.

او ادامه داد: هر یک از واحد‌های تولیدی برای توسعه واحد‌های خود دارای درخواست‌هایی هستند که برای توسعه و اشتغال پایدار شهرستان باید نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود بر سر راه این واحد‌ها را با حمایت از آن‌ها در بستر شهرستان مرتفع کنیم.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون با واگذاری تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در کنگاور با ۱۸۲ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال اعتبار زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر فراهم شده است.

الماسی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را از جمله اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات عنوان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار