عادی انگاری مردم متهم اول افزایش کرونا

عادی انگاری مردم از علت‌های مهم افزایش بیماران کرونایی در مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر موسوی رئیس دانشگاه بوعلی ساری گفت: عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، هجوم مسافران به شمال زیاد، شب نشینی‌ها دورهمی‌ها و استفاده نکردن از ماسک و در کل عادی انگاری و بی توجهی مردم از علت‌های مهم افزایش بیماران کرونایی در مازندران است.

او افزود: متاسفانه شاهد پیکی جدیدی در استان هستیم که در کشور شاخص بوده و به خصوص در ساری که شرایط بیماران کرونایی مناسب نیست.

دکتر موسوی با بیان اینکه در موج اول که در اسفند ماه یه حالت هیجانی داشتیم و تنها مشکل ما در آن زمان عدم تسلط کادر درمان بود، گفت:اما اکنون که ما مسلط شده و می‌دانیم که چکونه باید با این بیماران مواجه و آنها را درمان کنیم مشکلات دیگری مانند بی توجهی مردم پیش آمده است.

بیشتر بخوانید:

او افزود:ما به یک مقطعی می‌رسیم که همه چیز خوب شده و مرگ و میر پایینمی آید ولی مردم رها می‌کنند و این رها کردن کار را خراب خواهد کرد.

دکتر موسوی گفت:محدوده سنی مبتلایان به کرونا در مازندران با کل کشور زیاد تفاوت نداشته و عمدتا بالای ۷۰ سال هستند.

او افزود: مرگ و میر در بیمارانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و به ویژه  افرادی که در حال استفاده از کورتون بوده و مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج هستند، بیشتر است.

دکتر موسوی گفت:حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مرگ و میر‌های ما مربوط به بیماران زمینه‌ای است.

او افزود:بچه‌هایی که بیماری زمینه‌ای داشته و تحت درمان هستند هم مبتلا شده و شاهد مرگ و میر این کودکان هم هستیم.

رئیس دانشگاه بوعلی ساری گفت: در بیمارستان بوعلی بخش اطفال هم در حال حاضر درگیر بیماران کرونایی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار