نوری خبرداد؛

شناسایی ٣٣ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت/ ١٢٠ مورد از ساختمان‌ها بسیار پرخطر هستند

عضو شورای شهرتهران گفت: ٣٣ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده، اما تعداد این ساختمان‌ها با ۴ هزار پلاک ثبتی بیشتر از این‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با حضور در برنامه تهران ٢٠ درباره وجود ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر تهران اظهار کرد: ٣٣ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده، اما مطمئنا تعداد این ساختمان‌ها با ۴ هزار پلاک ثبتی بیشتر از این‌ها است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از این ۳۳ هزار ساختمان، ۲۳ هزار و ۵۰۰ ساختمان میان‌خطر، ۶ هزار کم‌خطر، ۳هزار و ۵۰۰ پرخطر و ۱۲۰ مورد بسیار پرخطر است.

بیشتربخوانید

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب موثر شورای شهر دوره پنجم، سامانه برخط پایش ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق است، این سامانه خوشبختانه با مصوبه شورای شهر راه‌اندازی شد و به تدریج باید اطلاعات تمامی ساختمان‌های سطح‌شهر وارد سیستم شود.

وی ادامه داد: این سامانه برخط است، اما در حین کار سوتفاهمی ایجاد شد و آن نحوه دسترسی به سامانه بود که باعث شد دستگاه‌های امنیتی و نظارتی ممنوعیتی را ایجاد کنند، اما همچنان به دنبال رفع سوتفاهم هستیم، اما سازمان آتش نشانی کار خودش را ادامه داده است.

نوری گفت: هدف از این سامانه این است که استراکچر‌های یک ساختمان مشخص باشد و آتش نشان به سرعت بتواند خدمات رسانی کند تا جان و مال مردم را نجات دهند.

وی گفت: درحال حاضر اختلاف نظر با مراکز امنیتی و نظارتی داریم که باید رفع شود و دوستان متقاعد شوند زیرا ما مشکلی نداریم.

نوری تاکید کرد: ما در همین دوره با هماهنگی با مرجع قضایی حدود ۱۰ ساحتمان بزرگ را مورد بررسی قرار دادیم و به آنها اخطار داده شد و بعد از بی‌توجهی آنها، پلمب شد؛ اگر ساختمانی به صورت ناایمن تشخیص داده می شود، وظیفه مدیریت شهری تا جایی است که بتواند اعلام اخطار کند.

وی تصریح کرد: مقرر شد برای بافت فرسوده تسهیلاتی فراهم شود، آنها از پرداخت عوارض ساخت و ساز معاف هستند که برای نوسازی ملک ترغیب شوند؛ اتفاقات خوبی در این چندسال برای بهسازی و نوسازی رخ داده اما لازم است بیش از پیش به آنها توجه کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: مردم تهران دیگر ظرفیت تحمل هوای ناسالم را ندارند از مسئولان تقاضای عزم راسخ برای پیگیری این موضوع را دارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حادثه غیر قابل جبران اسفناک و دلخراش ساختمان تجاری پلاسکو اثرات بی تفاوتی و اهمیت ندادن و جدی نگرفتن مسئولان به امورات ایمنی ساختمان و نصب نبودن سیستمهای اطفاءحریق آتشنشانی خودکار در ساختمان پلاسکو بود است که اگر مسئولان مسئولانه و مقتدرانه بدون اقماض و مجدانه برخورد کرده بودند هیچ اتفاقی برای احدی رخ نمی داد چرا که مقتدرانه با مشاهده فرسودگی ساختمان دستور پلمپ و خالی کردن اضطراری ساختمان را داده بودند برای ایمن سازی ساختمان به لحاظ استحکام و به لحاظ نصب سیستمهای پیشرفته اطفاءحریق خودکار و هشدار دهند و اگر هم فرسودگیهایش بیش از اندازه بوده به تشخیص کارشناسان مهندسین ناظر ساختمان باید ساختمان تخلیه و تخریب می شد و از نو بازسازی میشد به روش پیشرفته و ایمنسازی از هر لحاظ با مشورت و نظارت مهندسین کارشناسان با تجربه ایمنی ساختمان سازی و ابنیه انشاءالله حادثه پلاسکو را فراموش نکنند مسئولان و درس عبرتی باشد برایشان تا ابد و تمامی ساختمانهای مسکونی و تجاری قدیمی کلنگی را با دستورالعمالهای پیشگیرانه مقتدرانه و مجدانه بدون اقماض پلمپ و تخلیه کنند و ایمن سازی و یا باز سازی کنند در تمامی شهر ها کشور عزیزمان تا دیگر شاهد اینچونین حوادث وحشتناک بسیار رنج آور مصیبت بار غیر قابل جبران نباشیم که تلفات انسانی بدهیم . اول ایمنی و ایمن سازی بعد کار با حفظ محیط زیست .
و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
قبل از آنی که دوباره به مصیبت و حادثه بسیار وخیم غیرقابل جبران دردناک وحشتناک حادثه ساختمان تجاری پلاسکو دوچار شوید باید مقتدرانه بدون اقماض این ساختمانهای پر ریسک پر خطر کلنگی قدیمی غیر ایمن را تخلیه و پلمپ کنید و تخریب و از نو با روش ساختمان سازیهای مهندسی شده ایمن سازی پیشرفته از هر لحاظ بازسازی کنید با گفتن و تذکر دادن و نام نگاری به اینو آن و پشت گوش انداختن و بی اهمیتی مسئولان این امور چیزی درست نمی شود و حادثه رخ خواهد داد و باید سریعا پیشگیری کنید قبل از وقوع هر نوع حادثه ایی به قول معروف چو می بینی که نابینا به چاه است اگر بیکار بنشینی گناه است .
اول ایمنی حفاظت فردی و بهداشت سلامت فردی و اجتماعی و ایمن سازی محیط اطرافمان بعد کار با حفظ محیط زیست .
و من الله توفیق .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر.
آخرین اخبار