مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل ۲ برادر سراوانی پس از ۸ ماه فرار

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری قاتل ۲ برادر سراوانی پس از ۸ ماه فرار در عملیات ضربتی پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"داریوش سرگلزائی  بیان داشت: در خرداد ماه سال جاری در پی قتل مسلحانه ۲ برادر ۲۳ و ۲۶ ساله طی یک نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهرستان سراوان موضوع شناسایی و دستگیری قاتل در دستور گار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه قتل و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد ۴ جوان با این ۲ برادر درگیر شده که طی آن یکی از افراد حاضر در نزاع با شلیک سلاح کلاش هر ۲ آن‌ها را به قتل رسانده و از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان بیان داشت: بلافاصله با تلاش مأموران افراد حاضر در این درگیری شناسایی و در چند عملیات ضربتی دستگیر و مشخص شد ضارب اصلی پس از ارتکاب به جنایت از طریق مرز‌های شرقی به کشور پاکستان گریخته است.

 سرهنگ سرگلزائی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری قاتل فراری بودند چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان بدست آورده و تحقیقات تخصصی خود را برای  شناسایی مخفیگاهش آغاز کردند.

او  افزود: در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و متهم با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه کلت کمری بدست آمد.

این مقام  انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته متهم به قتل این ۲ برادر اعتراف نمود و انگیزه خود را از ارتکاب به این جنایت، اختلافات پیش آمده بدلیل معاملات ناثواب موادمخدر اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف گازوئیل‌های قاچاق قبل از رسیدن به مقصد

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سراوان یک دستگاه تریلی سوختکش حامل ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شدند.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایستگاه بازرسی" گشت" در محور" سراوان – خاش" به یک دستگاه تریلی نفتکش مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو بیش از ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: در این رابطه ضمن توقیف کامیون مذکور یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سرگلزایی با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان، پدیده قاچاق سوخت و کالا را یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند. #

توقیف محموله تخم مرغ قاچاق در "چابهار"

 فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۶۳ هزار عدد تخم مرغ قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  بیان داشت: مأموران ایستگاه بازرسی " شهید یدالهی " این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار -جکیگور" به یک دستگاه خودروی کامیونت هیوندا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۶۳ هزار عدد تخم مرغ قاچاق  و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بیان داشت: ارزش محموله قاچاق کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخائی مقدم خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف انبار با ۱۲ تن احتکار شکر در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۱۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر احتکار شده در یک انبار خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: در راستای مبارزه با احتکار اقلام اساسی و در پی کسب اطلاع، از احتکار شکر توسط افراد سودجو در یکی از مناطق شهر"ایرانشهر"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان  قرار گرفت.

او  افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی فعالیت فردی سودجو در زمینه احتکار مواد غذایی در یک واحد صنفی او را  رصد و انبار محل فعالیت وی راشناسائی کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر  ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان دربازرسی از این واحد صنفی مقدار ۱۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی این کالای احتکار شده توسط کارشناسان بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون ریال تعیین شده گفت: دراین زمینه یک نفر متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

او تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با محتکران کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ کیخا به شهروندان توصیه کرد: در راستای آرامش روانی جامعه و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو در صورت کسب اطلاع از فعالیت محتکران در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل و موضوع را اطلاع دهند.

کشف ۵ فقره سرقت در "فنوج"

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای ساختمان‌های نیمه ساز و کشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"احمد گرجی تبار گفت: در پی اعلام چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه ساز در سطح شهر "فنوج"، پی گیری موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی واطلاعاتی موفق شدند یک نفر متهم را دراین رابطه شناسایی ودریک اقدام غافلگیرانه وی را در حال سرقت از ساختمان نیمه کاره دستگیر وبه مقرانتظامی منتقل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج با اشاره به اینکه متهم دربازجویی‌های انجام شده به ۵ فقره سرقت دراین شهرستان اعتراف کرد، یادآورشد:باتوجه به اینکه اموال سرقتی توسط متهم به اشخاص غیر فروخته  شده لذا اقدامات جدی برای شناسایی مالخران و کشف اموال مسروقه دردستورکار ماموران انتظامی قرار دارد.

سرهنگ گرجی تبار با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جمع آوری ۲۳ خرده فروش مواد مخدر در " ایرانشهر"

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ودستگیری ۲۳ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"حسن کیخا گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او  افزود: در این طرح که در سطح کلانتری شهرستان اجرا شد، پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی در شهرستان طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۲۳ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کیخا با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به ۱۱۰ اطلاع دهند

کشف ۲۹۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۹۴ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۵ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۱۴ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۸ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۹۴ هزار و ۶۶۱ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۲۵۱ هزار و ۷۸۶ لیتر گازوئیل، ۳۰ هزار و ۳۰۰ لیتر نفت سفید، ۶ هزار و ۹۸۰ لیتر بنزین و ۴ هزار و ۹۳۴ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی بوده که در شهرستان‌های زابل، زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر و سراوان کشف شدند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۳۲ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ باند قاچاق سوخت منهدم و ۴۱ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار