رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: سقط جنین با اختلال ژنتیکی به نفع سلامت جامعه بوده و احکام فقهی در سقط‌های درمانی لحاظ شده است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درباره  غربالگری جنین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: غربالگری جنین اجباری نیست و ما در وزارت بهداشت در قبال تولد کودکان سالم و سلامت نسل آتی مسئول هستیم، غربالگری‌های جنینی مطابق با فناوری های موجود و دانشی که بشر دارد، صورت می‌گیرد تا از تولد کودکان با بیماری‌های ژنتیکی شدید قبل از دمیدن روح در جنین جلوگیری شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: عقل و منطق حکم می‌کند، نظام سلامت با اقدامات لازم از تولد جنین با معلولیت ناشی از اختلال‌های شدید ژنتیکی پیشگیری کند و بر این اساس وزارت بهداشت دستورالعملی هایی در زمینه غربالگری های پیش از تولد جنین تدوین کرده است.

جهانپور بیان کرد: ما در وزارت بهداشت معتقد هستیم با همین روش آگاهانه و غیر اجباری و با مشارکت والدین توانسته‌ایم از تولد نوزادان با بیماری های مختلف مانند سندرم داون، ترایزومی ها و آنومالی‌های ژنتیکی دیگر جلوگیری کنیم و اگر دستورالعمل‌ها به این روش کنونی ادامه داشته باشد، اقدامات به نفع سلامت جامعه خواهد بود از طرفی باید دانست که احکام فقهی در سقط‌های درمانی لحاظ شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درباره اینکه گفته می‌شود این غربالگری ها در بسیاری از کشورهای پیشرفته انجام نمی‌شود، گفت: ممکن است سیاست‌ها در برخی کشورها در این زمینه متفاوت باشد اما باید توجه داشت، وزارت بهداشت به عنوان تولیت سلامت کشور دستورالعمل‌هایی را که برای غربالگری جنین تدوین کرده بر پایه مدارک علمی، مستندات و شرایط کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار