ایجاد سایت‌های محصول سالم مهمترین بخش برنامه توانمندسازی

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : مهمترین بخش برنامه توانمندسازی، ایجاد سایت‌های محصول سالم و ارگانیک با حد مجاز آلاینده هاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش محرابی مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان کرمانشاه زنان روستایی را پایه‌های ماندگاری کشاورزی دانست و گفت : در این طرح در طول یک سال زراعی، زمین‌های کشاورزی منتخب که به اسم زن روستایی باشد، تحت مشاوره و نظارت رایگان کلینیک‌های گیاه پزشکی و شرکت‌های بازرسی قرار می‌گیرد تا ضمن انتقال دانش در نهایت محصول سالم تولید شود.

او گفت : این زمین‌های زراعی و باغی تحت نظارت یکساله با نمونه برداری از آب، خاک، برگ و میوه برای کنترل سموم و کود‌ها قرار می‌گیرد تا محصول نهایی کمترین میزان آلایندگی را داشته باشد.

او باغ سیب «شهناز فرهادی» در روستای چشمه سفید صحنه را یکی از ۲۵ محصول کل کشور در سال ۹۷ اعلام کرد که طی این برنامه موفق به دریافت گواهی سلامت محصول شده است.

محرابی افزود: جهاد کشاورزی، باغ آلبالو خانم «بهجت جعفری» در روستای عزیزآباد صحنه، مزرعه تخمه آفتابگردان «الهام کیهانی» در روستای خان جمال سنقر و کلیایی، باغ انار «شهین بابایی» در روستای «دشه» پاوه و باغ زیتون «شکوفه نیک سرشت» در روستای «بان زرده» دالاهو دیگر محصولات برنامه آموزشی توانمندسازی زنان روستایی سال ۹۸ در تولید محصولات سالم بوده اند.

محرابی از اضافه شدن ۱۰ محصول دیگر برای سال ۹۹ از جمله هشت مزرعه گیاهان دارویی نظیر نعناع فلفلی، آویشن، گشنیز، به لیمو، زیره سبز و سیاه دانه خبر داد و ادامه داد: هم اکنون در ۱۵ زمین کشاورزی و باغی زنان روستایی در استان برنامه تولید محصول سالم اجرا شده است.

او افزود: محصولات سالم تولیدی علاوه بر دریافت کد ۱۶ رقمی حفظ نباتات و ۹ رقمی اداره استاندارد می‌توانند تا ۲۵ درصد بالاتر از قیمت دیگر محصولات بازار به فروش برسند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.