رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای طرح‌های مبارزه با آفات در ۴۰۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی استان کردستان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همه ساله کشاورزان کردستانی با ۱۳۰ نوع افت مبارزه می‌کنند و این روند در سال جاری در حدود ۴۰۶ هزار هکتار از اراضی استان انجام شد.

او افزود: این میزان مبارزه با آفت‌ها شامل ۱۳۰ هزار هکتار مزارع گندم علیه آفت سن، ۱۲۰ هزار هکتار علیه علف هرز، ۱۵ هزار هکتار از باغات علیه بیماری‌های درختان و آفت میوه‌ها، ۴۰ هزار هکتار ویژه آفات یونجه، ۱۰۰ هزار هکتار علیه آفات نخود، یک هزار و ۱۰۰ هکتار علیه آفات کلزا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد:با استفاده از منابع بانکی پنج هزار و ۷۹۳ دستگاه سمپاش در اختیار بهره‎برداران این استان قرار گرفته است.

سپری با اشاره به پرداخت سه هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال برای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون گفت: خرید ادوات سمپاشی سهمی حدود چهار درصدی از این بخش دارد.

او افزود: این ادوات شامل یک هزار و ۹۵۵ دستگاه لانسدار گاردانی، یک هزار و ۹۴۹ دستگاه لانسدار با ۲۱۲ دستگاه موتور زنبه‌ای و یک هزار و ۶۷۷ دستگاه توربولاینر و بومدار بوده که عمده این تجهیزات با استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون خریداری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.