هیات مدیره شرکت پلی اکریل در نامه‌ای به رئیس هیات حمایت از صنایع، خواستار شفافیت و ابهام زدایی پیرامون مباحث مالی کارخانه و عملکرد هیات اجرایی شد.

مهدی علیدوستی، عضو هیات مدیره منتخب و سرپرست شرکت پلی اکریل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: هیات مدیره شرکت پلی اکریل در نامه‌ای به رئیس هیات حمایت از صنایع ضمن درخواست آماده سازی مقدمات حسابرسی ویژه به بیان دغدغه‌ها و ابهامات خود پیرامون مباحث مالی کارخانه بخصوص در مورد قیمت خرید مواد اولیه و قیمت فروش محصولات پرداخته و هم چنین در مورد عدم مجوز استخدام نیرو و عدم مجوز ایجاد سایر تعهدات بلند توسط هیات اجرایی منصوب هیات حمایت صنایع تذکر داده و خواستار شفاف سازی هیات اجرایی شده است.
 
او ادامه داد: در بخش اول این نامه آمده است "بنا به اطلاعات دریافتی از واحد مالی کارخانه پلی اکریل، حجم بدهی شرکت از عدد ۵۲۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵، به عدد ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال در ۳۰ آذر ۱۳۹۹ رسیده است یعنی طی حدود ۴ سال معادل ۷۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است".

عضو هیات مدیره منتخب  شرکت پلی اکریل  ادامه داد: حال آنکه در این مدت هیئت اجرایی، هیچ پاسخ گویی در مورد عملکردش به مراجع نظارتی انجام نداده است و ابهامات زیادی پیرامون نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات توسط هیئت اجرایی وجود دارد، که در نامه‌های شماره ۱۰۹/۱۳۹۹/۱۱۰ مورخ ۲۲/۰۸/۱۳۹۹ و شماره ۱۱۴/۱۳۹۹/۱۱۰ مورخ ۲۷/۰۸/۱۳۹۹ در مورد این ابهامات، از رئیس مدیران کارخانه که منصوب آن هیات محترم است پرسش و درخواست شفاف سازی گردید، که متاسفانه پاسخ مناسبی دریافت نشده است.
 
علیدوستی تاکید کرد: لذا هیات مدیره با عنایت به عدم تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت پلی اکریل ایران (سهامی عام) و تکلیف انجام حسابرسی ویژه از عملکرد هیات اجرایی و هیات مدیره سابق و همچنین تکلیف انجام حسابرسی ویژه از سوی کار گروه اقدام شورای تامین استان اصفهان، تقاضامند نموده است تا اولا دستور همکاری در خصوص استقرار حسابرس منتخب به منظور حسابرسی ویژه و دسترسی به اسناد و مستندات را به رئیس مدیران کارخانه پلی اکریل، توسط هیات حمایت صادر شده و ثانیا با عنایت به جدول پیوست توضیحات لازم در مورد علل انباشت بدهی‌های شرکت طی سال‌های مدیریت هیئت اجرایی بخصوص در مورد موضوعاتی همچون افزایش بدهی مالیات بر ارزش افزوده، افزایش بدهی به تأمین اجتماعی، افزایش بدهی به شرکت گاز و ایجاد برخی سرفصل‌های بدهی جدید از جمله به شرکت افق تجارت دیاموند پارس، توسط هیئت اجرایی جهت اطلاع سهامداران صورت پذیرد.


او بیان کرد: در بخش دیگری از این نامه نیز بیان شده است که یکی از ابهامات مورد انتقاد سهامداران، نرخ خرید مواد اولیه و نرخ فروش محصول این شرکت است. برای مثال هر تن AN (مواد اولیه الیاف اکریلیک) در بازار‌های جهانی حدود ۱۷۵۰ دلار قیمت دارد که با احتساب دلار ۲۵۰،۰۰۰ هزار ریالی و هزینه‌های ترخیص ۴۸۰،۰۰۰ ریال می‌شود. در حالی که شنیده‌ها حاکی از خرید این مواد در حدود ۷۴۰،۰۰۰ ریال (۶۸۰، ۰۰۰ ریال به ازاء هر کیلو AN و ۶۰، ۰۰۰ ریال سود تامین کننده) صورت گرفته است و حال آنکه آخرین قیمت فروش محصول الیاف اکریلیک در گزارش تولید و فروش آذرماه منتشر شده در سامانه کدال، ۵۵۵، ۰۰۰ ریال است. یعنی خرید مواد اولیه ۲۰،۰۰۰ تومان بالاتر از محصول تولید شده است. نرخ فروش محصول هم با نرخ بازار آزاد اختلاف بسیار دارد؛ بنابراین جهت جلوگیری از ضرر و زیان به سهامداران، تقاضامند شده است این مورد نیز شفاف سازی شود.


عضو هیات مدیره منتخب و سرپرست شرکت پلی اکریل گفت: در بخش پایانی نیز با توجه به اینکه استخدام نیروی انسانی در کارخانه طبق اساسنامه و برابر قانون جزء اختیارات هیئت مدیره می‌باشد و مراتب نیز کتبا طی نامه شماره ۲۳۸/۱۳۹۹/۱۱۰ مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۹ نیز تذکر داده شده است وبه رئیس هیات حمایت از صنایع جهت اقدام مقتضی اطلاع رسانی کرده و خواستار آن شده است که هر گونه جذب نیرو و ایجاد تعهدات بلند مدت مالی و استخدامی باید با مجوز کتبی هیات مدیره صورت پذیرد.


علیدوستی گفت: هم چنین هیات مدیره مستند به ماده ۴ قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور و همچنین مواد ۵ و ۷ آیین نامه اجرایی این قانون " تنها اموال کارخانجات جهت اداره موقت تحت مدیریت مدیران اجرایی منصوب هیئت حمایت از صنایع به صورت امانت قرار می‌گیرد" و سایر اموال شرکت تحت اختیار و مدیریت هیئت مدیره می‌باشد تصرف در اموال شرکت را غیر قانونی و غیر شرعی دانسته است


او افزود: در پایان نیز هیات مدیره دلیل نامه نگاری مستقیم با ریس هیات حمایت از صنایع را عدم پاسخگویی رئیس مدیران کارخانه پلی اکریل طی نامه نگاری‌های متعدد و یا عدم پاسخگویی مستند و مستدل به همراه فرافکنی در موضوعات مختلف اعلام نموده و بنا به رفع دغدغه سهامداران این شرکت که سال‌های متمادی است که متضرر و بلاتکلیف هستند، هیئت مدیره تصمیم به نامه نگاری مستقیم با رئیس هیات حمایت از صنایع وزارت صمت گرفته است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار