معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه اجازه ایجاد وقفه در امر آموزش را نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش عصر دیروز یکشنبه با حضور در جمع عزاداران مسجد حسینیه اعظم زنجان در خصوص بازگشایی مدارس از اول بهمن‌ماه امسال، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان تنها مرجع همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تأثیرگذار که در این ستاد عضو هستند، مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تصویب کرده است.

او با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه اجازه ایجاد وقفه در امر آموزش را نخواهد داد، افزود: در مدارسی که شورای مدرسه تشخیص داده باشد، پایه‌های اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر  به صورت حضوری آموزش خواهند دید.

معاون ابتدایی وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: در مناطق روستایی و عشایرنشین که اکثرا جمعیت دانش‌آموزی کمی داشته و به فضای مجازی نیز دسترسی ندارند، ارائه آموزش‌های حضوری می‌تواند به جبران شکاف آموزشی که از گذشته وجود داشته و با شیوع ویروس کرونا تشدید شده است، کمک کند.

حکیم‌زاده ادامه داد: هشت میلیون و ۴۷۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد سه میلیون نفر پایه های اول و دوم را شامل می شود.

معاون ابتدایی وزیر آموزش ‌و پرورش افزود: کادر آموزشی بر روند حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم در مدارس به صورت محدود نظارت کامل خواهند داشت و ساعات حضور در مدرسه نیز به صورت محدود و مشخص خواهد بود، بنابراین برای پایش یادگیری باید ساعات محدود در مدارس حضور داشته و سایر اوقات کماکان به صورت مجازی خواهد بود.

حکیم زاده بااشاره به اینکه تمام دستورالعمل های بهداشتی با همکاری و نظارت وزارت بهداشت تنظیم شده است، گفت: یک ساعت آموزش حضوری از ۶ ساعت آموزش مجازی مفیدتر است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارمیدا
۱۵:۴۱ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام من دانش آموز دوازدهم تجربی ام که امسال علاوه بر امتحان نهایی کنکور هم دارم دراین شرایط واقعا من وهمکلاسی هایم با وجود تلاش های بسیار ودوبرابر سالهای قبل که آموزش حضوری بود بازدهی خوبی در یادگیری درسها یمان امسال نداریم وفشار روحی روانی زیادی را تجربه میکنیم فشار که گاهی ما را از امید به زندگی باز میدارد واقعا شما از آسیب های آموزش مجازی بی خبرید یا به فکر ما نیستید ما به آموزش حضوری نیاز داریم خواهش میکنم به فکر ما باشید بیشتر از این نمیتوانیم آموزش مجازی را تحمل کنیم دیگر خسته شدیم