مدیر کل پست فارس از به‌کارگیری و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فنآوری‌های نوین در جهت بهبود ارائه کیفیت خدمات پستی، تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان با بکارگیری ظرفیت فناوری‌های نوین در امور پست خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل پست استان فارس در دیدار با فرماندار شهرستان ارسنجان و تعدادی از فعالان حوزه it، فرهنگی وگردشگری این شهرستان، مسائل، مشکلات و راهکارهای توسعه فعالیت‌های پستی و رونق کسب وکارهای اینترنتی در جهت تقویت امور پستی شهرستان ارسنجان را موردبررسی قرار داد.

مهدی آزادی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی پست استان به بیان بعضی از مشکلات، راهکارها و برنامه های پیش روی این اداره کل پرداخت و افزود: اداره کل پست فارس آمادگی دارد با ارائه سرویس های نوین پستی در راستای خدمت به مردم گام‌های موثری را بردارد و در این راستا امید است بتوانیم با مساعدت و همفکری مسئولان  شهرستان ارسنجان بیش از گذشته در توسعه اقتصادی این شهرستان هم گام برداریم.

او گفت: رشد و ارتقای سطح اقتصادهای خرد شهرستان‌ها، توسعه کسب وکارهای اینترنتی، استفاده از ظرفیت گسترده ناوگان پستی، توجه به نیازها و الزامات منطقه‌ای، شرایط موجود و امکانات شهری و روستایی ما را به این نکته مهم رهنمون ساخته که خدمات و تنوع فعالیت های پست را که از دید عموم مهجور و مغفول مانده بیشتر و بهتر به مردم معرفی کنیم.

آزادی افزود: در ارسنجان خیالمان از این جهت راحت است که نخبگان و کارآفرینان و خیران و اصحاب فعال در وادی اینترنت و گردشگری زیاد داریم و راه همکاری باپست را بلد هستند. امروز جوان‌های پای کار ارسنجانی هرجا که هستند به‌ویژه در حوزه تجارت الکترونیک حرفی برای گفتن دارند و خودشان را به اثبات رسانده اند.

آزادی بیان داشت: در شهرستان ارسنجان فرصت های زیادی برای انجام همه گونه امور پستی و مشاغل الکترونیکی است و این مهم مستلزم شناسایی ومعرفی و تقویت وترویج این امر است. 

ارسنجان پایلوت فعالیتهای پستی فارس شود

آزادی تصریح کرد: معتقدم که ارسنجان میتواند پایلوت بسیاری از امورپستی و برنامه های نوین پست خصوصا در حوزه رونق بخشی و سروسامان دادن به تجارت الکترونیک در سطح استان و حتی در گستره ملی مطرح و معرفی شود.

او ادامه داد: در ارسنجان دفاتر آی سی تی و واحدهای پستی مان فعال و از نظر تعداد و پوشش مساحتی بالاتر از نُرم و میانگین کشوری است.

مدیرکل پست استان تاکیدکرد: اداره کل پست استان فارس آمادگی دارد تا در زمینه برگزاری جشنواره های مختلف در ارسنجان به‌ویژه جشنواره انار و جشنواره صنایع دستی و بوم گردی، خوشنویسی، فروش محصولات روستایی وعشایری، جشنواره فروش سوغاتی ها و خوراکی های محلی ارسنجان وتوابع آن، چاپ تمبر یادمانها و یادبودها،چاپ تمبرهای اختصا صی مفاخرومشاهیرهنروادب ارسنجان، تمبر آثارتاریخی ومیراث فرهنگی ارسنجان ازجمله مدرسه علمیه چهارصدساله سعیدیه و مسجد جامع عتیق ارسنجان،ویاهرنوع اقدام و فعالیت که مرتبط باامورپستی این شهرستان باشددرکنار عزیزان وکارافرینان ارسنجانی باشد.

آزادی خاطرنشان کرد:کیفیت بخشی امور پستی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت نخست سیاست‌های پست فارس قرار دارد و گرچه حجم مرسولات و فعالیت‌های پستی به سبب شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و همکارانمان به طور سه شیفت فعالیت میکنند اما می‌طلبد تا همه بخش‌های اداره کل پست و مدیریت های پستی استان فارس با همدلی و به طورمضاعف در خدمت مردم باشند.

او یادآورشد: برای مجموعه بزرگ شرکت پست، شیوع بیماری کرونا از دو نظر حائز اهمیت است، هم باعث شده پست بیش ‌از پیش در کنار مردم باشد و افتخار خدمت بیشتر به آن‌ها را پیدا کند که این وظیفه اصلی ماست و هم باعث شده یک رونق اقتصادی نسبی در شبکه پستی ایجاد شود.

آزادی اضافه کرد: هرچندرد پای تجارت و کسب ‌وکار با مرسوله‌ های مربوط به خرید‌های اینترنتی با شیوع ویروس کرونا رونق گرفته اما اداره پست فارس با افزایش ترافیک کاری روبه‌رو است و مراجعه افراد به اداره پست به شدت افزایش یافته و تلاش ماموران حوزه پستی در این میان دیده نمی‌شود.

این مقام مسئول درپست استان فارس بیان داشت: متأسفانه برخی افراد از بستر پست برای تقاضا‌های غیرضروری استفاده می‌کنند و کالا‌هایی از جمله شامپو، روغن، ماکارانی و ... که ضرورتی برسرعت در تحویلشان به مقصد نیست یا حتی در داروخانه و فروشگاه نزدیک محل خودشان هم می‌شود آنها را تامین کرد، سفارس می‌دهند و در این بحران کنونی کارکنان اداره پست را به دردسر انداخته‌اند. اما با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط سخت، فعالیت‌های ماموران پست همچنان ادامه دارد و آن‌ها این خطر را پذیرفته‌اند تا امانات ومرسولات پستی رابه دست صاحبا نشان برسانند.

جابه‌جایی بیش از ده میلیون فقره مرسوله پستی

آزادی از جابه‌جایی بیش از ده میلیون فقره مرسوله پستی در ده ماهه امسال در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در ایام کرونا مردم به سمت خرید و فروش‌های اینترنتی، مجازی و برخط روی آورده‌اند و حجم ترافیک پستی به شدت افزایش داشته است.

پستچی‌ها در خط مقدم کرونا هستند

او گفت: جابجایی حجم عظیم مرسولات پستی مرهون تلاش پرسنل اداره کل پست فارس بوده و همکاران ما با رعایت تمامی اصول بهداشتی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

آزادی بیان کرد: در ایام شیوع کرونا، حجم ترافیک امانات پستی و الکترونیکی ۱۳۲ درصد (۷ برابر) نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته وبه طور میانگین روزانه بین ۳۰ تا ۳۴ هزار خرید اینترنتی، امانت و مرسوله‌های پستی که از اقصی نقاط کشور به این اداره‌کل وارد و از آن خارج می‌شود، توسط شرکت پست جا به جا می‌شود.

مدیرکل پست فارس همچنین ادامه داد: نزدیک به ۵۰ نفر از کارمندان اداره پست به بیماری کرونا مبتلا شدند و یکی از دلایل وقفه‌های مقطعی ایجاد شده در ارسال مرسولات همین موضوع بود که مرسولات پستی کمی دیرتر به دست شهروندان برسد.

آزادی با اشاره به اینکه مرسوله‌های صادره پستی شامل پست سفارشی پیشتاز، ویژه، عادی و تجارت الکترونیک است، تصریح کرد: استقبال از سرویس‌های ثبتی مانند سفارشی، پیشتاز و ویژه به دلیل کنترل لحظه‌ای در سامانه‌های رهگیری پستی توسط مردم افزایش یافته است.

گفتنی است هم اینک هزار واحد پستی در استان فارس فعال است که دفاتر پیشخوان، نمایندگی پستی،‌ای تی سی روستایی و دفاتر پستی دولتی را شامل می‌شود.

در این دیدار، استفاده از ظرفیت‌های پست در جهت رونق اقتصادی شهرستان ارسنجان مورد تاکید قرار گرفت و همچنین مقرر شد با توجه به ظرفیت‌های خوب ارسنجان در زمینه امورپستی، بخش اعظمی ازسوغاتی‌ها وصنایع دستی ارسنجان بویژه محصولات روستاییان و عشایر و فروش کالا‌های مجموعه‌های کارآفرینان محلی این شهر ستان با تاکید بر رویکرد تجارت اینترنتی و it، با همراهی و همکاری پست ارسنجان انجام گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار