تلاش ۱۰۰ نفر برای اطفای حریق پارک ملی گلستان/بالگرد سپاه هوانیروز در راه گلستان

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت:۱۰۰ نفر نیرو به همراه تجهیزات برای خاموش کردن حریق جنگل گلستان تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان گفت:پس دریافت گزارش حریق در منطقه پارک ملی گلستان ۱۰ گروه از سطح شهرستان‌های استان به منطقه اعزام شدند و سازماندهی گروه‌ها به صورت ۶ نفره انجام شد.

او ادامه داد: تجهیزات در اختیار نیرو‌ها قرار گرفت و منطقه حریق شیب دار و صخره است.

کنعانی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نیرو در محل مستقر هستند و تجهیزاتی مانند دمنده، اره موتوری، شن کش، آتش کوب ، بیل و جیره غذایی ۴۸ ساعته در اختیار دارند.

او گفت:از ظرفیت بالگرد نیز برای کنترل حریق استفاده می‌شود یک بالگرد مربوط به هلال احمر استان است و یک بالگرد دیگر مربوط به سپاه که از تهران حرکت کرده و عازم گلستان است و مقرر است وظیفه انتقال آب را انجام دهد.
 
کنعانی گفت:مکان فرود بالگرد و مکان‌های آبگیری نیز مشخص شد.

او گفت: در حال حاضر همکاران با بیسیم با سرگروه‌ها ارتباط برقرار کرده و مختصات جغرافیایی آتش و حضور نیرو‌ها را بررسی می‌کنند.

کنعانی گفت: ۷ شب جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل می‌شود تا آخرین وضعیت حریق را بررسی و سازماندهی کنیم و اگر نیاز به اعزام نیروی بیشتری است اعزام شوند.

او گفت: محدوده حریق پراکنده است محدوده و مساحت باید بر اساس گزارش‌ها بررسی شود که محدوده دستخوش حریق چقدراست و خوشبختانه هیپچ گزارشی مبنی بر تلفات حیات وحش نشده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
مواظبه خرسهای کاکاوویی باشین لطفا