دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: امسال به جهت اهمیت ساماندهی وضعیت و مشکلات معیشتی مردم، منابع پرداختی زکات با اولویت نیاز محرومان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای ۷۹۷ روستا است که ۵۴۹ روستا ظرفیت پرداخت زکات را دارند،گفت:امسال از ۵۴۹ روستای دارای ظرفیت پرداخت زکات، ۳۵۰ روستا زکات پرداخت کردند.

الهی راد میزان زکات پرداختی مردم استان در ۹ ماهه امسال را بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع زکات پرداختی ۸ میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان آن زکات واجب، ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان آن زکات مستحبی و ۳ میلیارد و۴۳۰ میلیون تومان آن زکات فطریه بوده است.

او عنوان کرد: ۶۵ درصد از زکات جمع آوری شده امسال برای امور حمایتی محرومین و نیازمندان و ۳۵ درصد نیز در بخش ساخت و احداث پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی شمار عاملان افتخاری شورای زکات استان را هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۷ نفر از روحانیون و سه سرباز طلبه نیز در ادارات زکات سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

الهی راد به فعالیت‌های شورای زکات در استان با محوریت فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان در پرداخت زکات و همچنین مشارکت در طرح زکات مستحبی اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع ۴۶۰ جلسه در بخش‌های استانی، شهرستانی و روستایی با محوریت زکات تشکیل شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.