فرانسه خواستار توقف اختلافات تجاری اروپا و آمریکا شد

وزیر امور خارجه فرانسه توقف اختلافات تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در گفت‌وگو با یک نشریه فرانسه زبان، توقف اختلافات تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا را پیشنهاد داد، زیرا با این کار، امکان حل و فصل پرونده‌ای فراهم می‌شود که روابط تجاری همه جهان را مسموم کرده است.

ژان ایو لودریان در مصاحبه با ژورنال دو دیمانش گفت: پرونده‌ای که روابط تجاری همه جهان را مسموم می‌کند مربوط به افزایش تعرفه‌های گمرکی ‏بر محصولات ‏وارداتی، اعمال ‏سهمیه بندی بر ‏واردات و صادرات ‏کالا و خدمات و ‏همچنین اعمال ‏تشریفات اداری در خصوص واردات و صادرات فولاد، فناوری دیجیتال و ایرباس است.

او گفت: اگر ما می‌توانستیم به سرعت روشی را پیدا کنیم که اجازه دهد این اختلاف با اروپا و فرانسه حل شود، یک گام به جلو بود. ممکن است این روند زمان بر باشد، اما فعلا، می‌توانیم موقتا اجرای این تعرفه‌های تنبیهی متقابل را کنار گذاریم.

عوارض گمرکی جدیدی که واشنگتن در پایان سال اعلام کرد، محصولات فرانسوی و آلمانی را به ویژه هدف قرار داد.

این عوارض گمرکی که چند روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به اجرا در می‌آیند روابط تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا را به طرز چشمگیری خراب کرد. این عوارض علاوه بر آن‌هایی است که از سال ۲۰۱۹ بر محصولات اروپایی و هواپیما‌های ایرباس وضع شده بود.

مناقشه دیگری که میان اتحادیه اروپا و آمریکا وجود دارد تعرفه‌های گمرکی ‏بر محصولات ‏وارداتی و اعمال ‏سهمیه بندی بر ‏واردات محصولات آرایشی فرانسه است. آمریکا تعرفه‌های گمرکی بر این بخش را ۱۰۰ درصد افزایش داده است.

فرانسه در ماه نوامبر اعلام کرد در اقدامی تلافی جویانه به تعرفه‌های گمرکی که آمریکا بر واردات محصولات فرانسوی گذاشته است مالیات بر گافا GAFA (برگرفته از حروف اول اسم شرکت‌های بزرگ دیجیتالی گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل) را افزایش می‌دهد. تعرفه‌هایی که آمریکا بر واردات محصولات آرایشی فرانسه گذاشته است ۱.۳ میلیارد دلار درآمد ناشی از این بخش را شامل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار