سواحل و بوستان‌های جزیره قشم ، جزیره هرمز و شهر بندرعباس مملو از مسافرانی است که بدون توجه به شرایط کرونایی به هرمزگان سفر کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هفته گذشته بود که ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ آبی (خطر کم) را هم به رنگ بندی‌هایی کرونایی کشور اضافه کرد و مسئولان استان هرمزگان نیز بر همین اساس رنگ بندی جدید شهر‌های استان را اعلام کردند.

طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، وضعیت شهر بندرعباس زرد و وضعیت جزیره قشم آبی اعلام شد.

اعلام همین رنگ بندی‌های جدید باعث شد که در تعطیلات آخر هفته گذشته (پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی) مسافرانی از سراسر کشور کوله بار سفر را ببندند و به سمت استان هرمزگان و از جمله شهر بندرعباس ، جزیره قشم و جزیره هرمز حرکت کنند.

بنابر بر مشاهدات عینی و به گفته اهالی جزیره قشم  و شهر بندرعباس طی این دو روز مسافران بسیار زیادی بدون توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و حتی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سواحل و بوستان‌های‌های این دو شهر در حال خوشگذرانی و تفریح بودند و البته همچنان هم هستند.


بیشتر بخوانید


حجم ورود مسافر به هرمزگان و خصوصا جزیره قشم به حدی زیاد است که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز صبح امروز در نشست خبری خود به آن واکنش نشان داد و با اشاره به ورود بیش از ۳۰ هزار نفر به جزیره قشم، این موضوع را نگران کننده توصیف کرد.

ورود بیش از ۳۰ هزار مسافر به قشم/ مسئولان در خواب زمستانی هستند؟!

عکس- تنگه چاهکو یکی از مکان های گردشگری قشم

البته با توجه به اینکه فردا (یکشنبه ۲۸ دی) نیز تعطیل است، همچنان مسافران زیادی در بندرعباس ، قشم و هرمز حضور دارند و تعداد زیادی هم در راه هستند تا خود را به هرمزگان برسانند.

موضوعی که باعث نگرانی شهروندان بندرعباس ، جزیره قشم و هرمز شده است، چرا که با ورود بی شمار مسافر از سراسر کشور به این شهرها و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی آن ها، احتمال شیوع موج جدیدی از کرونا در هرمزگان طی روز‌های آینده و قرمز شدن وضعیت این شهر‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

اما یک سوال مهم: مسئولان استانی و کشوری که همیشه از مردم تقاضای همکاری می‌کنند، چرا خودشان به دغدغه هرمزگانی‌ها و به ویژه شهروندان بندرعباس ، قشم و هرمز توجه نمی‌کنند؟ چرا که جلوگیری از ورود بی شمار مسافر از سراسر کشور به هرمزگان خواسته به حق مردم این استان از مسئولان است. مسئولانی که انگار در سرمای بی سابقه زمستانی هرمزگان در خواب به سر می‌برند و سلامتی مردم برایشان اهمیت ندارد.

هر چند روز گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کردند که از مسافران ورودی به جزیره قشم در بندر پل و اسکله حقانی بندرعباس تست کرونا گرفته می‌شود و افراد مشکوک و یا مثبت هم به شهر مبدا بازگردانده می‌شوند، اما این موضوع هم چندان عملی نشده است.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز پنجشنبه هفته گذشته به نیروی انتظامی و فرماندار بندرعباس دستور داد تا از برگزاری هرگونه تجمع در سواحل بندرعباس جلوگیری کنند. اما نکته مهم اینکه وقتی مسافران بدون هیچ محدودیتی از استان‌های مختلف خود را به هرمزگان می‌رسانند چگونه می‌شود در داخل شهر جلو آن‌ها را گرفت؟!

به نظر می‌رسد که مسئولان استان هرمزگان و ستاد ملی مقابله با کرونا باید هر چه زودتر نسبت به وضع موجود فکر اساسی بکنند و گرنه طی روز‌های آینده شاهد موج جدیدی از شیوع کرونا در هرمزگان خواهیم بود و البته نوشدارویی که دیگر شاید بی فایده باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.