مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۲۱ موسسه و مرکز نیکوکاری و مردم نهاد فعال در این استان برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر و نیازمند با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

فعالیت ۱۲۱ مرکز نیکوکاری در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل امروز در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری و کارآفرینی بخش شاهرود خلخال با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری واگذاری امور به مردم است، گفت: این مراکز با تکیه بر کمک‌های مردمی خدمات متنوعی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در جامعه ارائه می‌کنند.

او اظهارکرد: مرکز نیکوکاری و کارآفرینی امید بخش شاهرود خلخال سومین مرکز نیکوکاری این بخش و هجدهمین مرکز نیکوکاری تخصص کارآفرینی در استان اردبیل است که امروز با همت خیرین این بخش در جهت ایجاد اشتغال برای افراد بیکار منطقه راه‌اندازی می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان اردبیل راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مناطق مختلف این استان را راهکاری مناسب برای شناسایی محرومین هر منطقه توسط مرکز نیکوکاری مقیم آن ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی و فعالیت مراکز نیکوکاری امکان رسیدگی به وضعیت مالی محرومین غیر تحت پوشش این نهاد حمایتی و توزیع عادلانه کمک‌های خیرین در بین نیازمندان واقعی جامعه بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

دشتی افزود: کمک‌هایی مانند تامین هزینه‌های زندگی، تامین لوازم ضروری منزل، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، تامین هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران ، تهیه و توزیع سبدغذایی و ساخت مسکن مددجویی از جمله همکاری‌های کمیته امداد با موسسات خیریه است.

او با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با جمع‌آوری کمک‌های مردمی خدمات ارزشمندی به اقشار آسیب‌پذیر می‌کنند، بیان‌کرد: با نظر هیات امنای این مراکز تمامی کمک‌های مردمی در اختیار نیازمندان واجد شرایط در همان محله قرار می‌گیرد تا  بخشی از مشکلات آنها مرتفع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه‌داد: همواره شاهد رشد چشمگیر کمک‌های مردمی به مددجویان و نیازمندان در جامعه هستیم و حسن اعتماد مردم و خیرین به مراکز نیکوکاری باعث شده تا کیفیت خدمات ارائه شده به نیازمندان افزایش یابد.

دشتی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا کمک‌های خیرین به شکل آسان و ساده‌تری در اختیار مددجویان و افراد نیازمند قرار گیرد، گفت: با کمک‌های نیکوکاران در طول سال علاوه بر رفع نیازهای اساسی مددجویان مسیر خودکفایی آنها نیز هموارتر می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.