برنامه «آینه عصمت» با موضوع مضامین شعر فاطمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه چهار جلدی «ریحانه خدا» در برنامه «فاطمه فاطمه است» امروز شنبه ۲۷ دی ماه، در رادیو فرهنگ معرفی می‌شود. این مجموعه چهار جلدی، نثری ادبی و شاعرانه درباره حضرت زهرا (س) است.

برنامه «فاطمه فاطمه است» با محوریت معرفی کتاب‌هایی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و نزدیکان ایشان در گفتگو با نویسنده اثر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«حجاب» به روایت پوشش محلی اقوام ایرانی در «هفت کوچه» رادیو فرهنگ

برنامه هفت کوچه که با موضوع بررسی و معرفی فرهنگ عامه شنبه ۲۷دی ماه، از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به موضوع جایگاه حجاب در فرهنگ مردم می‌پردازد.

داشته‌های فرهنگ ایرانی تنها مختص به زبان، آداب‌ و رسوم و آئین‌ها نیست. فرهنگ بومی هر منطقه پر از مؤلفه‌هایی است که علاوه بر غنا بخشیدن به فرهنگ ملی و ایرانی، هویتی مستقل برای هر منطقه قائل است.

از زیبایی‌های فرهنگ ایران‌زمین سخن گفتن بدون گفتن از لباس‌های اقوام مختلف خالی از لطف است؛ لباس‌هایی که گویی زیبایی تام و تمام طبیعت در تاروپودشان نقش بسته است و هرکجا که پا می‌گذارند، زیبایی چشم‌نوازی را به همراه می‌آورند.

نگاهی به مضامین شعر فاطمی پس از انقلاب اسلامی در «آینه عصمت» رادیو فرهنگ

پویش آینه خانه رادیو فرهنگ در سوگ فاطمی

رادیو فرهنگ در ایام سوگواری دختر پیامبر (ص) پویش «آینه خانه» را با عنوان «با نور فاطمی آینه خانه دل را صیقل می‌دهیم» برگزار کرده است.

«آینه خانه» پویش و کوششی برای روشن‌تر شدن راه زندگی است که با توجه به سیره حضرت زهرا طراحی شده است. شنوندگان رادیو فرهنگ هر روز با ارسال کلامی برای امام زمان (عج)، دلنوشته‌ای برای حضرت زهرا، تصاویر عزاداری و‌ یا معرفی کتاب درباره زندگی ایشان می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

خواندن زیارت حضرت زهرا، قرائت خطبه فدکیه، مطالعه کتاب‌هایی پیرامون زندگی ایشان، امام زمان شناسی و ولایت پذیری، شعر خوانی فاطمی و اختصاص دقایقی برای حضرت فاطمه، روز فاطمی را بر آینه دل‌ها می‌تاباند.

نگاهی به مضامین شعر فاطمی پس از انقلاب اسلامی در «آینه عصمت» رادیو فرهنگ

نگاهی به مضامین شعر فاطمی پس از انقلاب اسلامی در «آینه عصمت» رادیو فرهنگ

برنامه «آینه عصمت» ویژه برنامه‌ای با موضوع مضامین شعر فاطمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

شعر فاطمی، یکی از انواع اشعار آیینی است که به شناساندن سیره حضرت فاطمه (س) و بیان حوادث زندگی ایشان می‌پردازد و این مقوله هرچند در دوره‌های گذشته ادبیات فارسی نیز سروده می‌شد؛ اما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چندان مورد توجه قرار نگرفته بود و مضامین شعر فاطمی تا قبل از این زمان بسیار کلی و بیش‌تر دربارۀ شهادت حضرت زهرا (س) بود. بر همین اساس در برنامه «آینه عصمت» رادیو فرهنگ به این مقوله اشاره می‌شود. 

نگاهی به مضامین شعر فاطمی پس از انقلاب اسلامی در «آینه عصمت» رادیو فرهنگ

تحلیل خطبه حضرت زهرا (س) در «خاتون نور» رادیو فرهنگ

برنامه «خاتون نور» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که در روز شهادت بانو حضرت فاطمه (س) از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. در برنامه «خاتون نور» خطبه‌های حضرت زهرا (س) به لحاظ فکری، اجتماعی و سیاسی و قدرت بیان ایشان در طرح مسائل، تحلیل می‌شود.

در بخشی از این ویژه برنامه خطبه‌های حضرت زهرا (س) با خطبه‌های حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، مقایسه می‌شود.  در این برنامه دکتر بخشعلی قنبری مفسر نهج‌البلاغه و استاد دانشگاه رشته تاریخ ادیان، به تحلیل کارشناسی خطبه حضرت زهرا می‌پردازد. علاقه مندان می‌توانند «خاتون نور» را ساعت۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوند.

نگاهی به مضامین شعر فاطمی پس از انقلاب اسلامی در «آینه عصمت» رادیو فرهنگ

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار