رئیس جمهوری‌خواه کمیته قضایی سنا تحقیقات درباره تبانی کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه را مغرضانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی سنا، تحقیقات قبلی در مورد تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را سیاسی‌کاری و مغرضانه دانست.

پس از پیروزی غیر منتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، تحقیقات ویژه‌ای درباره تبانی کارزار انتخاباتی او با کرملین مطرح شد. رابرت مولر، بارزس ویژه آمریکا مسئول بررسی این پروند بود بود که نتوانست هیچ گونه مدرکی در این ‌باره ارائه دهد.

گراهام با انتشار سند طبقه بندی شده قبلی در رابطه با تبانی ترامپ و روسیه، تحقیق اولیه را به عنوان یکی از ناکارآمدترین و فاسدترین تحقیقات در تاریخ پلیس اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری توصیف کرد.

او گفت: من تحقیقات صورت گرفته در این زمینه را یک شکست عظیم می‌دانم.در حالی که انتشار برخی از مطالب طبقه بندی شده هنوز ممنوع است، کمیته ما بیشترین مطالب را در مورد این ادعا منتشر کرد.

رئیس کمیته قضایی سنا اقدامات بازرسان را فوق العاده مغرضانه دانست و مدعی شد آنها از قدرت اجرای قانون برای اهداف سیاسی استفاده می‌کردند. گراهام با تأکید بر لزوم بازگرداندن اعتماد مردم به این سیستم، اصلاحات آغاز شده توسط کریستوفر ری، مدیر فعلی اف‌بی‌آی را ستایش کرد و از وی خواست که به همین مسیر ادامه دهد.

تحقیقات درباره تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ در نیمه تابستان همان سال  از سوی اف بی آی آغاز شد. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ به مشاور ویژه آمریکا رابرت مولر تحویل داده شد. مولر وظیفه داشت تا دریابد که آیا مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه تبانی کرده اند یا خیر.

ترامپ این تحقیقات را سیاسی اعلام و هرگونه همکاری با دولت روسیه را انکار کرد. مسکو به طور مداوم عنوان می‌کند که هرگز در روند سیاسی داخلی آمریکا دخالت نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار