زلزله بندر کنگ بدون خسارت / کانون زلزله در دریا

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:تا کنون از زلزله‌ ۵.۵ ریشتری بندرکنگ خسارتی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،مهرداد حسن زاده ،مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تا کنون هیچ خسارتی از زمین لرزه  بندر کنگ گزارش نشده است.

او افزود:این زمین لرزه در دریا و حدفاصل بندرکنگ تا گورزین در جزیره قشم بوده است و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری  موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر ساعت ۰۱:۰۱ دقیقه  بندرکنگ از توابع شهرستان بندر لنگه را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق نوزده کیلومتری زمین رخ داد.

همچنین پس لرزه ای به قدرت ۲.۹ دهم ریشتر ساعت ۰۱:۳۳ دقیقه بندرکنگ را لرزاند ، این پس لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داده است.

 خسارات احتمالی زمین لرزه کنگ، روستای گورزین و سایر روستاهای قشم در  حال  بررسی

فریدون همتی، استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه دستور اعزام تیمهای امداد و نجات سریعا صادر شد و این تیم ها در محل های زلزله زده مستقر شده اند، گفت:خسارات احتمالی زمین لرزه کنگ، روستای گورزین و سایر روستا‌های قشم در حال بررسی است.

او افزود: پس از بررسی خسارات احتمالی اعلام خواهد شد.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان اعلام کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آن‌ها احساس شده ، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار