نشریه جروزالم پست از عارضه فلج صورت ۱۳ صهیونیستی پس از دریافت واکسن کرونا خبر داد. گفته می‌شود احتمال موارد بیشتر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش داد حدود ۱۳ نفر پس از دریافت واکسن فایزر، دچار فلج صورت شدند حتی تخمین زده می‌شود تعداد موارد بیشتر باشد.

مقامات بهداشتی سوالاتی را در مورد مصرف یا عدم مصرف دوز دوم به این افراد مطرح کرده‌اند، اما وزارت بهداشت توصیه می‌کند که دوز دوم نیز به آن‌ها داده شود.

یکی از آن ۱۳ نفر می‌گوید ۲۸ ساعت دچار فلج صورت عمیق بوده و نمی‌تواند بگوید کاملا از بین رفته است. در مورد دریافت دوز دوم او اعتراف می‌کند که بلاتکلیف است.

مدیر بخش بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی شبا در این باره گفت: من اخیرا با یک فرد واکسینه شده که دچار فلج صورت شده بود، مواجه شدم و تصمیم گرفتم دوز دوم به او ندهم. درست است که طبق وزارت بهداشت می‌توان آن را داد، اما من نمی‌توانستم آن را انجام دهم.

او افزود: هیچ کس نمی‌داند این به واکسن ارتباط دارد یا خیر به همین دلیل از دادن دوز دوم به فردی که از فلج بعد از دوز اول رنج می‌برد خودداری می‌کنم. وزارت بهداشت اظهار کرد با این حال دوز دوم باید البته در صورت رفع فلجی ارائه شود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار