اخباری درباره تائید و تکذیب‌های بازگشایی مدارس و بی بهره بودن ۳۰ درصد دانش آموزان از آموزش مجازی از جمله مهم‌ترین رویداد‌های آموزشی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره چگونگی بازگشایی مدارس، «۳۰ درصد دانش آموزان به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند» و «وعده‌های ١٠ روزه و تکراری آقای وزیر که محقق نشد!» سپری شد.

شروع مشروط آموزش حضوری مدارس از اول بهمن

سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با وجود کاهش شیوع کرونا در بخش‌های عمده‌ای از استان‌های کشور و تغییر وضعیت برخی شهر‌ها از نارنجی به زرد آموزش حضوری مدارس برقرار خواهد شد یا خیر، بیان کرد: براساس جلساتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود چند تصمیم مهم گرفته و مقرر شد تا حضور کادر اداری مدارس به مثابه کادر ادارات در نظر گرفته شوند.

او ادامه داد: همچنین بنا شد تا از اول بهمن مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور حضوری برگزار شوند و شیوه نامه‌های آن در حال تدوین است.

حسینی با اشاره به اینکه مدارس با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر امکان آموزش حضوری دارند، تصریح کرد: مدارس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به طور میانگین کمتر از ۵٠ نفر دانش آموز دارد بنابراین امکان آموزش حضوری میسر است.

بررسی تغییر منبع تامین بودجه رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شائبه تامین اعتبار نشدن بودجه رتبه بندی فرهنگیان در سال ١۴٠٠ اظهار کرد: در لایحه‌ای که دولت برای بودجه ١۴٠٠ داده است، منبع تامین اعتبار رتبه بندی مناسب نیست و فقط ٩٠ هزار میلیارد تومان برای چند مورد از جمله رتبه بندی اعتبار از این طریق حاصل می‌شود.

او ادامه داد: بودجه در نظر گرفته از سوی دولت کفاف اجرای رتبه بندی را نمی‌دهد و پیشنهاد دادیم تا تامین اعتبار از روش‌های دیگر باشد و بر همین اساس اخیرا جلساتی با نمایندگان کمیسیون تلفیق و کمیسیون آموزش آقایان حاجی بابایی، منادی، زاهدی، روشنفکر و اسماعیلی هم برگزار کردیم تا درباره این موضوع بررسی و کمک شود.

معاون امور حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای اعتبار رتبه بندی امسال ۵ هزار ٢٠٠ میلیارد تومان پیش بینی کرده بودیم و برای سال آینده ١۵ هزار میلیارد تومان در خواست اعتبار داشتیم.

در بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد کرونا عمل می‌کنیم

محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره اظهار نظر وزیر بهداشت مبنی بر اعلام نگرانی بابت بازگشایی مدارس اظهار کرد: تصمیم بازگشایی مدارس نهایتا با جمع بندی نظرات در ستاد ملی کرونا و مصوبه‌ای که این ستاد تایید کرد، ابلاغ شده است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش در موضوع بازگشایی مدارس باید به تکلیفی که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده است، عمل کند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هسته اصلی ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت است، تصریح کرد: موضوع بازگشایی هم طبق توافق با همه اعضای ستاد و موافقت آن‌ها بوده است.

۳۰ درصد دانش آموزان به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند

سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: کرونا باعث شد تا اولین دستگاهی باشیم که فعالیت حضوری را تعطیل می‌کنیم، اما با این وجود آموزش تعطیل نشد و شبکه شاد را فعال کردیم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی نزدیک به ٣٠ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای بهره گیری از آموزش در فضای مجازی بی بهره هستند.

حسینی تصریح کرد: امروز تبلت و موبایل کارکرد مدرسه‌ را دارد و اگر امروز کسی تبلتی هدیه کند گویی یک مدرسه اهدا کرده است.

وعده‌های ١٠ روزه و تکراری آقای وزیر که محقق نشد!

دوم دی بود که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ضمن دفاع از شبکه شاد، از ویژگی‌های این شبکه و ایجاد چند قابلیت جدید به این مولود نوپا و مدرسه مجازی طی ١٠ روز آینده خبر داد و این موضوع بار دیگر هفتم دی ماه مطرح شد و باز هم قول تحقق این رونمایی از قابلیت‌های جدید با وعده ١٠ روز آینده سپری شد.

قابلیت‌های جدیدی که مصداقی از آن گفته نشد و توضیحات بیشتر به زمان رونمایی‌اش واگذار شد، زمانی که گویی فقط روی کاغذ معنا پیدا می‌کند و با تقویم آموزشی وزارتخانه همخوانی ندارد.

رونمایی از قابلیت‌های جدید شاد در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای شروع سال تحصیلی جاری از ویژگی‌های جدیدی نام برده شد که هنوز به مرحله اجرا در نیامده است و آن را به روز‌های آتی موکول می‌کنند و گذر زمان تاکنون چندین ١٠ روز و چند ماه را سپری کرد، اما هنوز مجال رونمایی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز شبکه شاد که انتظار می‌رفت بیشتر از این‌ها برای جلب اعتماد عمومی آن تلاش شود، پیدا نشده است.

حضور دانش آموزان برای آموزش حضوری تابع شورای مدرسه است

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره روال حضور دانش آموزان تصریح کرد: در هیچ شرایطی نباید بیش از ۱۰ نفر دانش آموز در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند همچنین در مورد زمان حضور در هفته، زمان برگزاری کلاس و ساعات ورود و خروج شورای مدرسه در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

حکیم زاده گفت: حضور حتی یک ساعت در هفته دانش آموزان ابتدایی به ویژه پایه اول در روند یادگیری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم زمان آموزش را بیشتر کنیم و آموزش حضوری را به سایر مقاطع تحصیلی هم تعمیم دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.