مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری کلاسهای درس هنرستانیها با توجه به امکان برگزاری آموزشهای حضوری اظهار کرد: در شرایط جدید بیماری کرونا نقش فناوری اطلاعات در آموزش بسیار پررنگ دیده شده است و این موضوع باعث میشود تا ضمن ارتقای مهارت فناوری اطلاعات سواد اطلاعاتی هم بالا رود.
او ادامه داد:در شرایطی که آموزش مجازی برگزار میشود محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد از طرفی تعامل میان دانش آموز و معلم به نظام راهبری معلم تغییر پیدا کرده است همچنین فرصتی طلایی برای برخی آموزشها ایجاد کردیم و کانون یادگیری در همه جا وجود دارد و محدودیتی برای آن قائل نیستیم.
آذرکیش با اشاره به اینکه در کنار این آموزشها با مشکلاتی درباره حوزه آموزش هنرستانیها مواجه هستیم، گفت: ماهیت دروس کارگاهی به نحوی است که باید آموزش حضوری باشد.
مدیرکل دفتر فنی و حرفهای و کاردانش آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به شرایط مدارس بخشنامهای در ۲۷ مهرماه امسال به تمام مدارس کشور ابلاغ کردیم که بر اساس آن جریان تربیت یادگیری در هنرستانها با توجه به اقتضائات و رعایت شیوه نامههای بهداشتی دنبال شود بنابراین برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به سلامت دانش آموزان برگزاری دروس کارگاهی به بعد از بهبود شرایط موکول شد.
او ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بنا بر این شد تا دروس شایستگی فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی هنر جویان با توجه به شرایط از اول بهمن به صورت حضوری برگزار شود.
به گفته آذرکیش هنرجویان کاردانش در هر ماه ۱۲ جلسه و هنرجویان فنی و حرفهای در هر ماه ۸ جلسه کارگاه دارند و با توجه به این شرایط یعنی حدود ۳۲ روز کارگاه باید برای این هنرجویان در نظر گرفته شپد که در ایام آموزش حضوری با رعایت شیوه نامههای بهداشتی و حضور حداکثر ۱۵ نفر در هر کارگاه این برنامه برگزار میشود.
مدیرکل دفتر فنی و حرفهای و کاردانش آموزش و پرورش درباره چگونه ارزشیابی این هنرجویان گفت که در شاخه مهارتی آموزش و ارزشیابی همزمان انجام میشود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
انتهای پیام/