مدیر کل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری هنرستانی‌ها توضیح داد.

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های درس هنرستانی‌ها با توجه به امکان برگزاری آموزش‌های حضوری اظهار کرد: در شرایط جدید بیماری کرونا نقش فناوری اطلاعات در آموزش بسیار پررنگ دیده شده است و این موضوع باعث می‌شود تا ضمن ارتقای مهارت فناوری اطلاعات سواد اطلاعاتی هم بالا رود.

او ادامه داد:در شرایطی که آموزش مجازی برگزار می‌شود محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد از طرفی تعامل میان دانش آموز و معلم به نظام راهبری معلم تغییر پیدا کرده است همچنین فرصتی طلایی برای برخی آموزش‌ها ایجاد کردیم و کانون یادگیری در همه جا وجود دارد و محدودیتی برای آن قائل نیستیم.

آذرکیش با اشاره به اینکه در کنار این آموزش‌ها با مشکلاتی درباره حوزه آموزش هنرستانی‌ها مواجه هستیم، گفت: ماهیت دروس کارگاهی به نحوی است که باید آموزش حضوری باشد.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به شرایط مدارس بخشنامه‌ای در ۲۷ مهرماه امسال به تمام مدارس کشور ابلاغ کردیم که بر اساس آن جریان تربیت یادگیری در هنرستان‌ها با توجه به اقتضائات و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دنبال شود بنابراین برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به سلامت دانش آموزان برگزاری دروس کارگاهی به بعد از بهبود شرایط موکول شد.

او ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بنا بر این شد تا دروس شایستگی فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی هنر جویان با توجه به شرایط از اول بهمن به صورت حضوری برگزار شود.

شرایط حضور در کارگاه های آموزشی

به گفته آذرکیش هنرجویان کاردانش در هر ماه ۱۲ جلسه و هنرجویان فنی و حرفه‌ای در هر ماه ۸ جلسه کارگاه دارند و با توجه به این شرایط یعنی حدود ۳۲ روز کارگاه باید برای این هنرجویان در نظر گرفته شپد که در ایام آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر ۱۵ نفر در هر کارگاه این برنامه برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش درباره چگونه ارزشیابی این هنرجویان گفت که در شاخه مهارتی آموزش و ارزشیابی همزمان انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
هیچ کس در وضعیت کرونایی هنرستان نمی آید اجباری هم در کار نیست آقای آذرکیس مگر اینکه خودتان تشریف بیاورید کلاس های عملی و مهارتی