سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از بازگشایی سینما‌ها تا اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر

در این گزارش به مهمترین اتفاقات و حاشیه‌های یک هفته اخیر سینمای کشورمان اشاره کرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش مهمترین اتفاقات و حاشیه‌های یک هفته اخیر سینمای ایران را می‌خوانید.

  • فیلم سینمایی «مصلحت نظام» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی همزمان با پایان مراحل فنی، آماده حضور در جشنواره فجر می‌شود.
  • فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه پس از گذشت یک هفته از اکران در سینما‌های کشور و علی رغم آن که سینما‌های تهران را برای اکران در اختیار نداشت، توانست با جذب ۱۰ هزار تماشاگر به فروش ۱۲۰ میلیون تومانی برسد و از این حیث رکورد فروش فیلم‌هایی که در دوران کرونا روانه پرده سینما شده بودند را بشکند.
  • با آهنگسازی حسین علیزاده، «خورشید آن ماه» نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری برای نمایش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.
  • آتنه فقیه نصیری بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون که مدتی از این عرصه دور بود، با فیلم سینمایی «خانه ماهرخ» در نقشی متفاوت به سینما می‌آید. این اثر به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه‌کنندگی مشترک محمد محمدی و شهاب حسینی در میان ۶۲ فیلم بلند سینمایی است که حائز شرایط حضور در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هستند و مورد داوری قرار خواهند گرفت.
  • نسخه نهایی فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح تحویلِ سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر شد.
  • امیرمحمد متقیان بازیگر شناخته‌شده برنامه‌های کودک که بیش از یک دهه در برنامه‌های متنوع کودک و نوجوان در کنار داریوش فرضیایی (عموپورنگ) نقش‌آفرینی کرده و به شهرت رسیده است، حالا با نقش و چهره‌ای متفاوت در فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر گذاشته است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
  • با اعلام دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ۶۲ فیلم سینمایی حائز شرایط برای داوری شدند و در این رویداد به رقابت می‌پردازند. اسامی این فیلم‌ها اعلام شده است.
  • فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی با پایان مراحل صداگذاری و موسیقی قرار است برای اولین بار در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید. نوید محمدزاده بازیگر نام آشنای سینمای ایران هم در این فیلم صداپیشگی یکی از نقش‌های فیلم را برعهده دارد.
  • فیلم سینمایی «کارو» تازه‌ترین ساخته احمد مرادپور با پایان مراحل فنی آماده نمایش شد و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
  • با حکم دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، محمد احسانی (مدیر فرهنگی) در کنار سینماگران برگزیده ادوار جشنواره فیلم فجر؛ ساره بیات (بازیگر)، مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری)، بهرام توکلی (نویسنده و کارگردان)، نیما جاویدی (نویسنده و کارگردان)، سیدجمال ساداتیان (تهیه‌کننده) و مصطفی کیایی (نویسنده و کارگردان) به عنوان اعضای هیأت داوران، آثار این دوره جشنواره را داوری خواهند کرد.
  • دست‌اندرکاران سریال «سلام بمبئی» که اولین سریال مشترک ایران و هند است و در بیست قسمت برای پلتفرم‌های هند و ایران ساخته می‌شود با دو بازیگر مطرح هند به نام پرتی زینتا و زرین خان وارد مذاکره شدند.
  • با اعلام وضعیت زرد کرونایی در تهران و برخی شهرستان‌ها سینما‌ها بازگشایی شدند و فعالیت خود را از سر گرفتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.