رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت:طرح کمربند حفاظتی با هدف مشخص کردن مرز اراضی ملی تربت حیدریه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فلاح رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: به منظور پیشگیری از تصرفات اراضی ملی در پلاک ۲۰۵ اصلی بخش مرکزی  موسوم به بهارستان که از پلاک‌های حساس و با ارزش افزوده محسوب می‌شود؛ طرح کمربند حفاظتی به طول ۵ کیلومتر، جهت مشخص نمودن مرز اراضی ملی، در حال انجام است.

او افزود: این طرح که با توجه به ابلاغ دستورالعمل تهیه و اجرای طرح کمربند حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی به مرحله اجرا درآمده است به ویژه در مناطقی که در معرض فشار مضاعف، تخریب و تجاوز قرار دارد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه ادامه داد: علاوه بر مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، از دیگر مزایای این پروژه می‌توان به سهولت در امر پایش، حفاظت و حراست از اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از تخلف و تصرف‌های غیرمجاز به اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، تسریع در پاسخگویی به استعلام‌ها و کاهش تشکیل پرونده‌های تخلف اشاره کرد.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.