صبری پور با انتقاد از نرخ ۴۵ درصدی بیکاری در شادگان گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی، اشتغال را توسعه دهیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست فرمانداری شادگان بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان را به عنوان مهمترین مشکل این منطقه دانست و گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری به ۴۵ درصد رسیده است، بنابراین باید با ایجاد کار مضاعف آن را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه این میزان بیکاری با وجود ظرفیت‌های خوب در بخش‌های گردشگری و کشاورزی به هیچ وجه قابل دفاع نیست، افزود: باید با راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی، فولادسازی، پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی فولاد، نرخ بیکاری در منطقه کاهش یابد، البته جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند به روند توسعه این منطقه شتاب بخشد.

صبری پور از بندر شادگان که حدود ۴۵ کیلومتر با مرکز این شهرستان فاصله دارد به عنوان حلقه مهم توسعه اقتصادی و تجارت یاد کرد و اظهار داشت: در حال راه اندازی بازار ته لنجی در این شهر هستیم تا برای هموطنان و گردشگران جذابیت اقتصادی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شادگان احداث شهرک خرما، مجوز ۱۰ هزار هکتاری پرورش آبزیان، راه اندازی اسکله گردشگری با همکاری سازمان‌های بنادر و میراث فرهنگی در آینده نزدیک، طرح آبرسانی غدیر و تأمین پایدار آب کشاورزی به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر را از برنامه‌های مهم توسعه‌ای این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.