صادقی گفت: جشنواره بومی محلی دا ، در طبیعت زیبای بخش شباب ، با اجرای برنامه‌های بومی محلی متنوع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ در راستای اجرای طرح‌های ملی ویژه بانوان شهرستان چرداول ، جشنواره بومی محلی دا ، با اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی ، فرهنگی و بومی محلی با حضور صادقی رئیس اداره ورزش و جوانان چرداول ، ربیعی کارشناس بانوان شهرستان ، پرویزی و دارابی رئیس و نایب رئیس هیات روستایی شهرستان و با همکاری عبدی دبیر سمن صدف هستی و بیش از صد نفر از مردم بخش شباب برگزار شد.

صادقی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چرداول در این مراسم ، گفت: این جشنواره در طبیعت زیبای بخش شباب ، با اجرای برنامه‌های بومی محلی متنوع از جمله طناب کشی ، زره مشتکی ، قمچان ، پخت چند نوع آش محلی و نان ، تهیه غذا‌های محلی ترخینه، شیر برنج و انواع شیرینی‌های محلی و همچنین نمایش تعدادی از هنر‌های دستی و دست آفریده‌های متنوع برگزار گردید.

او ضمن تشکر از حضور گرم مردم به ویژه بانوان بخش شباب و کلیه دست اندر کاران و مجریان برنامه، اظهار کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه لازم بتوانیم در آینده برنامه‌هایی به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر برگزار نمائیم ، زیرا اینگونه جشنواره‌ها که یادآور خاطرات نه چندان دور نیاکان ما نیز هست، نقش بسیار پررنگی در شور و نشاط عمومی جامعه دارد و قطعا بایستی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

صادقی مطرح کرد: در ابتدا این برنامه به صورت مجازی اجرا شد و تعداد کثیری از هنرمندان شهرستان ، دست آفریده‌های خود را به نمایش گذاشتند که این امر منجر به شناساندن آثار این هنرمندان شد.

در پایان این جشنواره ، با آش ، نان و شیرینی‌های محلی از کلیه حاضرین پذیرایی شد و به تعدادی از شرکت کنندگان حاضر در برنامه ، همچنین تعدادی از افرادی که در فضای مجازی تصاویر دست آفریده‌های خود را در معرض نمایش گذاشته بودند جوایزی به قید قرعه اهدا شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.