آمریکا با درخواست سازمان ملل مبنی‌بر عقب‌نشینی آمریکا از درج نام انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی، مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که «مارتین گیریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن و نمایندگان کشورهای دیگر در نشست امروز سازمان ملل با موضوع یمن با محکوم خواندن اقدام آمریکا مبنی‌بر افزودن انصارالله به لیست سیاه و تروریستی نامیدن این جنبش هشدار دادند، آمریکا درخواست سازمان ملل که خواستار عقب‌نشینی از این اقدام شده بود را رد کرد.

شامگاه گذشته (پنجشنبه شب) نمایندگان کشورها در نشست شورای امنیت سازمان ملل از آمریکا خواسته بودند در تصمیم خود برای تروریستی معرفی کردن جنبش انصارالله و افزودن نام این جنبش در لیست سیاه تجدیدنظر کند.

گیریفیتس در این نشست با محکوم خواندن این اقدام آمریکا گفت: «تررویستی خواندن انصارالله تمام تلاش‌های من برای برقرای صلح و آرامش میان طرف‌های درگیر را به باد خواهد داد.»

او همچنین اعلام کرد این اقدام باید به دلیل «نقض حقوق بشر» لغو شود.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه نیز در همین نشست گفت: «تروریستی خواندن انصارالله از سوی واشنگتن بحران انسانی را تشدید می‌کند. ما از آمریکا می‌خواهیم تا این تصمیم خود را بررسی و در آن تجدیدنظر کند. حل بحران یمن مستلزم آغاز گفت‌وگو بین همه طرف‌ها است.»

نماینده انگلیس در شورای امنیت نیز در همین راستا گفت: «ما پشتیبانی خود را از نماینده سازمان ملل در یمن اعلام و طرفین را به مذاکره برای حل منازعه دعوت می‌کنیم.»

این در حالی است که ریچارد میلز، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد ایالات متحده هشدار‌ها درباره تبعات انسانی درج نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی را شنیده است و تدابیر لازم را جهت کاستن از تبعات این تصمیم بر کمک‌رسانی به یمن اتحاذ خواهد کرد.

وی افزود: «ولی ما معتقدیم که اگر می‌خواهیم روند سیاسی پیشرفت کند این اقدام، گام صحیحی رو به جلو و برای ارسال پیامی صحیح است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار