ارائه خدمات تلفنی به بیماران کرونایی

مردم برای ارائه خدمات مربوط به بیماران کرونایی و مشاوره پزشکی می‌توانند با شماره ۱۹۰ و ۳۴۴۰۷ تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شماره تلفن ۳۴۴۰۷ با سی خط تماس اختصاصی ارتباط با کارشناسان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نظر گرفته شد تا هم استانی‌های عزیز در صورت بروز علائم کرونامانند سرفه، تب، گلودرد و تنگی نفس می‌توانند در طول شبانه روز تماس بگیرند.

او افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مناطق کشور وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است از رنگ بندی آبی ایجاد شده است که مردم احساس نکنند در وضعیت خوبی قرار دارند و براساس آن محدودیت‌هایی باقی می‌ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه محدودیت‌های تردد خودرو‌ها باید در مبادی خروجی استان‌های مبدا با جدیت اعمال شود ادامه داد: فقط یک عامل در شیوع کرونا تاثیر ندارد، لذا برای کنترل این بیماری هر چقدر بتوانیم کار‌هایی را انجام بدهیم که آسیب جدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمتری به جامعه وارد شود بسیار خوب است، ولی کار بسیار سختی است.

بیشتر بخوانید

دکتر موسوی گفت: حتی در کشور‌هایی که وضعیت اقتصادی و کنترلی بهتری از کشور ما دارند محدودیت‌ها را با جدیت اعمال می‌کنند، زیرا میزان سرایت این بیماری بسیار بالا است لذا شما نمی‌توانید فقط با انجام کار‌های معمول جلوی مبتلا شدن و انتشار بیماری را بگیرید بلکه باید درصد رعایت  شیوه نامه های بهداشتی در تمامی سطوح جامعه بسیار زیاد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: اصناف و همه مجموعه‌ها تلاش کردند تا اصول فاصله گذاری اجتماعی اعمال شود، ولی یک عده‌ای که در بازگشایی‌ها اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تلاش ۷۰ درصد دیگر جامعه که به این اصول پایبند هستند بی اثر می‌کند و آمار‌های مرتبط با شیوع و ابتلا افزایش پیدا می‌کند و به اجبار به سمت تعطیلی کامل می‌رود.

او گفت: نمی‌توان برخی مشاغل که مستقیم با تامین مایحتاج و معیشت مردم مرتبطند را تعطیل کرد، البته همه باید اصول بهداشتی را به درستی رعایت کنند لذا نیاز به اجرای برخی محدودیت‌ها می‌باشد.

دکتر موسوی با بیان اینکه بجز مازندران همه مناطق کشور وارد پیک سوم کرونا شدند و ورود و خروج از پیک در اکثر استان‌ها تقریبا سه ماه طول کشید، ادامه داد: درحالی که مازندران ۲۳ هفته است که وارد پیک نشده است و اگر استان وارد این موج نشود می‌توان گفت روند بسیار خوبی برای کنترل بیماری انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دورهمی‌ها، تجمعات و وسایل نقلیه عمومی را از مهمترین عوامل ابتلای افراد به این بیماری دانست و گفت:براساس تحقیقات انجام شده اگر فردی ۱۵ دقیقه با فرد مبتلا در تماس باشد به این بیماری مبتلا می‌شود بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.

او گفت: کادر بهداشتی ودرمانی در شرایط فعلی بیشتر از سایر افراد جامعه خسته شدند و ماه‌ها هست که به مرخصی نرفتند و بار‌ها بیمار شدند و برخی از این عزیزان هم جانشان را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مردم باید توجه کنند که در حال حاضر با یک دشمن نامرئی مواجهیم که باید با همدلی و همیاری آن را شکست دهیم و در این مسیر لازم است برخی از عادت‌های گذشته را کنار بگذاریم.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار