مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه با هدف دریافت آثار منتشر شده خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با بهره‌برداری از پایگاه اطلاع‌رسانی و سامانه نام‌نویسی آغاز بکار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حامد زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی (festivalpl.ir) و نام‌نویسی، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او افزود: نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه با هدف زنده نگه‌داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای‌مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسوولیت‌پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، توسعه گفت‌وگوهای عمومی و نخبگانی درباره این کتابخانه‌ها است.

او  افزود: این جشنواره در سال پایانی قرن در موضوعات کتابخانه، کتابدار، کتاب‌خوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسوولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد موردنیاز ملی و استانی در محورهای محافل ادبی، فضای مجازی و کتابخانه و توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

زارعی اظهارداشت: فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران سیستان و بلوچستان نیز می‌توانند آثار منتشر شده خود را از تاریخ ۱۷ مرداد تا اول بهمن سالجاری به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند.

 هم‌اینک۶۲ کتابخانه نهادی ، ۱۵ کتابخانه مشارکتی، افزون بر ۲۰ ایستگاه مطالعه و ۶۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان موجود است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار