سرهنگ خانی گفت:۴۰ درصد تصادفات تهران برای عابران پیاده ثبت شده است که بخش اعظمی از آن در شب اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: میدان دید رانندگان در شب با توجه به نبود نور کافی کم می‌شود و همین مسأله کافی است تا عابران پیاده با رعایت نکردن قوانین تردد از معابر در معرض تصادف قرار گیرند.

وی افزود: پوشش تیره، نور معابر و توجه نکردن به جلو به دلایل مختلف از جمله استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی و ... در بروز تصادف‌های شبانه موثر است و آمار و ارقام می‌گوید ۴۰ درصد تصادفات تهران برای عابران پیاده ثبت شده است که بخش اعظمی از آن در شب اتفاق می‌افتد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: عابران پیاده باید از محل مجاز بر اساس آیین نامه تردد کنند و در تاریکی شب پوشش مناسبی داشته باشند که رانندگان عبوری بهتر آن‌ها را ببینند و حتی المقدور از لباس و کفشی استفاده کنند که یا رنگ روشن داشته باشد یا بازتاب نور مناسبی تا در بهترین شرایط دیده شدن برای رانندگان قرار گیرند و توجه داشته باشند که در زمان‌های تاریکی هوا از قسمت‌های روشن معابر و از زیر نور چراغ خیابان‌ها عبور کنند تا رانندگان به خوبی آن‌ها را تشخیص دهند.


بیشتر بخوانید


وی تأکید کرد هنگام عبور از عرض خیابان عابر به هیچ عنوان نباید از جلو و یا پشت اتوبوس اقدام به تردد کند و باید صبر کند تا پس از حرکت اتوبوس از محل عبور کند و در تقاطع‌ها نیز باید بر اساس چراغ سبز عابر پیاده اقدام به حرکت کند.

سرهنگ همه خانی گفت: به رانندگان محترم توصیه می‌شود تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت و توجه کامل و کافی به خصوص در شب رانندگی کنند، چرا که عابران پیاده اصولاً بیش از دیگر کاربران ترافیکی در معرض تصادفات جبران ناپذیر جرحی و فوتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار