هوش مصنوعی به مریخ راه پیدا کرد

ناسا سعی دارد با کمک هوش مصنوعی فرآیند تحقیقات در مریخ را بهبود بخشد و ربات‌ های خود را توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ناسا در نظر دارد وظیفه انجام تحقیقات فضایی بر روی مریخ را به ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی بسپارد. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، دانشمندان ربات‌های چهارپای جدیدی را ساخته‌اند و آن‌ها را برای انجام تحقیقات فضایی به هوش مصنوعی مجهز کرده‌اند.

تجهیز این ربات‌ها به هوش مصنوعی به آن‌ها کمک می‌کند که بدون نظارت مستقیم دانشمندان بتوانند مسیر خود در مریخ را پیدا کنند و وظایف را به درستی انجام دهند. ربات‌های هوشمند جدید که با عنوان Mars Dogs و یا سگ‌های مریخ شناخته می‌شوند ابتدا در ۱۴ دسامبر طی جلسه آنلاین ناسا با مرکز تحقیقاتی JPL معرفی شدند. این ربات‌ها می‌توانند به سادگی مسیر‌هایی در مریخ را طی کنند که توسط کاوشگرهای فضایی دیگر امکان‌پذیر نیست.

قابلیت ربات‌های هوشمند مریخ‌نورد

هوش مصنوعی این ربات‌ها به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به سادگی بین چند مسیر بهترین مورد را انتخاب کنند و از برخورد با موانع خودداری کنند. در حالی که بیشتر کاوشگرهای فضایی تنها می‌توانند در سطح مریخ سفر کنند، این ربات‌های جدید می‌توانند وارد تونل‌های زیر زمینی مریخ شوند و از نقاط ناشناخته این سیاره دیدن کنند. سگ‌های مریخ برای انجام تحقیقات در محیط‌های پر خطر ساخته شده‌اند و می‌توانند تحت فشار شدید فعالیت داشته باشند. ساخت این ربات‌ها به گونه‌ای بوده که آن‌ها بتوانند چالش‌های مختلف فضایی را پشت سر بگذارند.

قابلیت ربات‌های هوشمند مریخ‌نورد


بیشتر بخوانید


ربات‌های هوشمند جدید ۱۲ برابر از یک کاوشگر فضایی سبک‌تر هستند و سرعت بسیار بالاتری دارند. سگ‌های مریخ می‌توانند با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت در فضا حرکت کنند. این در حالی است که کاوشگرهای فضایی حال حاضر تنها سرعتی مطابق با ۰.۱۴ کیلومتر بر ساعت را در اختیار دانشمندان می‌گذارند. سازندگان این ربات‌های هوشمند همچنین نام تجاری سگ‌های مریخ را Au Spot گذاشته‌اند و برای آزمایش آن‌ها را به قارهای کالیفرنیای شمالی فرستادند تا پیش از ارسال این ربات‌ها به مریخ قدرت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. گفتنی است؛ انتظار می‌رود دانشمندان پس از اتمام آزمایش‌های مورد نظر طی سال‌های آینده این ربات‌ها را با کاوشگر‌های فضایی دیگر تعویض کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار