آغاز رزمایش ساعت صفر زلزله در اصفهان

رزمایش ساعت صفر زلزله امروز در منطقه "کُمشچه" شهرستان برخوار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در رزمایش ساعت صفر زلزله زمین‌لرزه‌ای فرضی به بزرگی ۶،۲ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان و بمنظور تمرین آموخته امدادگران و آمادگی هرچه بیشتر و حضور به موقع در امدادرسانی به مصدومان ایجاد شد.

این رزمایش به وسیله "جی پی اس" تعیین و به تیم‌های امدادی اعلام شد و در هر شهرستان سه تیم عملیاتی با تجهیزات کامل امداد و نجات بصورت آماده‌باش مستقر در اداره حضور داشتند.

همزمان با اجرای این رزمایش، شعبه‌های همجوار به عنوان معین به محل حادثه فراخوان و اعزام شدند.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اصفهان نیز با حضور معاون عملیات سازمان امداد و نجات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان از طریق ارتباط تصویری با محل مانور در ارتباط هستند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: رزمایش تمرینی آمادگی لحظه صفر با فعال کردن مراکز فرماندهی حادثه هشت استان همجوار در حال برگزاری است.

او افزود: با توجه به اینکه اصفهان در مرکز کشور قرار دار دو جانشین تهران در مدیریت بحران است نیازمند کمک استان‌های همجوار در زمان وقوع حوادث است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این رزمایش با محک زدن تیم‌های امدادی استان‌های فارس. لرستان. قم. یزد. مرکزی، سمنان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و به همت و سازمان امداد نجات هلال احمر کشور برگزار شد.

بر اساس نقشه پهنه‌بندی خطر نسبی زلزله در بستر گسل‌های بزرگ ایران در فهرست ۱۰ شهر اول، فقط کلانشهر اصفهان است که در رده خطر نسبی بالای زلزله قرار نمی‌گیرد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.