یک کارگر که برای نصب لوله به داخل کانال رفته بود، دچار سانحه شد.
به گزارش گروه فیلم و صوتباشگاه خبرنگاران جوان، کارگری که به عمق یک کانال رفته بود، هنگام نصب لوله دچار سانحه شد و یکطرف کانال روی این کارگر ریخت، خوشبختانه این کارگر آسیب جدی ندید.
بنام خداوند جان و خرد :
مقصر مهندس ناظر پروژه و ناظر ایمنی پروژه و رئیس کارگاه پروژه و مدیریت پیمانکاری پروژه می باشند که بی مسئولیتی کردند و برای سرعت بخشیدن به کار و آمار بالا در صورت وضعیتشون رد کنند اول بایستی طبق چک لیستهای ارزیابی ریسک حفاری کانال روباز عمل می کردند اول بایستی مجوز اجازه به کار و تایید و امضاء تاریخ به روز با ثبت مکان پروژه و نوع عملیات اجرایی را از ناظر ایمنی و تایید و امضاء مهندس ناظر پروژه و تایید و امضاء رئیس کارگاه پروژه دریافت می کردند که طبق استانداردهای عملیات حفاری تنظیم شده و در این مجوزها ذکر شده که باید کانلهایی که خاکشان ریزشیست و عمق کانال هم زیاد است حتما باید شمع کوبی و قالب گذاری و جک گذاری شوند تا دو طرف کانال را محکم بهم قفل کنند تا خاک و سنگها و آسفالت یهو نتواند رانش کند و بر سر کارگران فرو بریزد و باعث حادثه های مختلف شود و یا اگر فضا و جای کافی دارند باید کانل به صورت پلکانی V شکل پهن حفاری شود بعد عملیات لوله گذاری و اتصالات لوله انجام شود در داخل کانلها و باید کارگاه اول ایمنسازی می شد بعد اجازه به فعالیت داده می شد . اول ایمنی افراد و ایمن سازی محیط کار عملیات اجرایی بعد کار .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
مقصر مهندس ناظر پروژه و ناظر ایمنی پروژه و رئیس کارگاه پروژه و مدیریت پیمانکاری پروژه می باشند که بی مسئولیتی کردند و برای سرعت بخشیدن به کار و آمار بالا در صورت وضعیتشون رد کنند اول بایستی طبق چک لیستهای ارزیابی ریسک حفاری کانال روباز عمل می کردند اول بایستی مجوز اجازه به کار و تایید و امضاء تاریخ به روز با ثبت مکان پروژه و نوع عملیات اجرایی را از ناظر ایمنی و تایید و امضاء مهندس ناظر پروژه و تایید و امضاء رئیس کارگاه پروژه دریافت می کردند که طبق استانداردهای عملیات حفاری تنظیم شده و در این مجوزها ذکر شده که باید کانلهایی که خاکشان ریزشیست و عمق کانال هم زیاد است حتما باید شمع کوبی و قالب گذاری و جک گذاری شوند تا دو طرف کانال را محکم بهم قفل کنند تا خاک و سنگها و آسفالت یهو نتواند رانش کند و بر سر کارگران فرو بریزد و باعث حادثه های مختلف شود و یا اگر فضا و جای کافی دارند باید کانل به صورت پلکانی V شکل پهن حفاری شود بعد عملیات لوله گذاری و اتصالات لوله انجام شود در داخل کانلها و باید کارگاه اول ایمنسازی می شد بعد اجازه به فعالیت داده می شد . اول ایمنی افراد و ایمن سازی محیط کار عملیات اجرایی بعد کار .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .